Ново проучване показа, че учениците се мотивират повече от връстниците си, отколкото от учителите, предаде агенция ЮПИ.
Учените от университета на Мичиган откриха, че учениците пишат по-добре формулирани есета и имат по-високи оценки, когато актьори в ролята на техни връстници, вместо на ръководители, им обяснят значението на изучавания материал. Откритията, публикувани в сп. "Интернешънъл джърнал ъв едюкейшънъл рисърч", не омаловажава ролята на учителите.
Преподавателите имат основно значение при предаването на образователното съдържание. Но връстниците са по-добри в проникването в същността на реалната стойност на предмета.
"С други думи, като ученик аз мога да се идентифицирам с моите връстници и да си представя как използвам информацията по същия начин като тях. Това придава смисъл на материала и цел, която надминава запаметяването му", каза проф. Кеъри Роусет.
Проучването беше направено сред ученици от уводен курс по психология. На някои от тях материалът беше преподаден от техни връстници, а на други - от учители. И двете обосновки бяха предварително описани по сценарий. Трета група от учениците не бяха допълнително стимулирани и вдъхновени за урока си.
Тези, които получиха вдъхновение от връстник, бяха оценени в курса с резултат 92%. Учениците, вдъхновени от учител, изкараха 86%, а третата група - 90%. Експертите обясниха, че фактът, че учителите контролират оценките и казват на учениците какво да правят, работи против усилията им да внушат на младите хора защо материалът е важен.
Учените от университета на Мичиган откриха, че учениците пишат по-добре формулирани есета и имат по-високи оценки, когато актьори в ролята на техни връстници, вместо на ръководители, им обяснят значението на изучавания материал. Откритията, публикувани в сп. "Интернешънъл джърнал ъв едюкейшънъл рисърч", не омаловажава ролята на учителите.
Преподавателите имат основно значение при предаването на образователното съдържание. Но връстниците са по-добри в проникването в същността на реалната стойност на предмета.
"С други думи, като ученик аз мога да се идентифицирам с моите връстници и да си представя как използвам информацията по същия начин като тях. Това придава смисъл на материала и цел, която надминава запаметяването му", каза проф. Кеъри Роусет.
Проучването беше направено сред ученици от уводен курс по психология. На някои от тях материалът беше преподаден от техни връстници, а на други - от учители. И двете обосновки бяха предварително описани по сценарий. Трета група от учениците не бяха допълнително стимулирани и вдъхновени за урока си.
Тези, които получиха вдъхновение от връстник, бяха оценени в курса с резултат 92%. Учениците, вдъхновени от учител, изкараха 86%, а третата група - 90%. Експертите обясниха, че фактът, че учителите контролират оценките и казват на учениците какво да правят, работи против усилията им да внушат на младите хора защо материалът е важен.