За първи път от 1987 американците са купували повече плочи, отколкото компактдискове през 2022 г., съобщи АФП.
Това е доказателство, че ретро форматът е на мода.
Оборотът от продажби на винилови плочи са е увеличил с 4 процента през 2022 г. до 1,7 млрд. долара, сочат данни, публикувани от Американската асоциацията на звукозаписната индустрия.
Постъпленията от продажбите на плочи надхвърлиха продажбите на дискове и през 2020 г. Но за първи път броят на продадените традиционни плочи надминава малките компактдискове, изобретени и разработени от "Филипс" и "Сони", които направиха революция през 80-те години на миналия век.
През 2022 г. в САЩ са продадени 41 милиона винилови плочи срещу 33 милиона компактдиска.
Чрез двойния ефект на модата и носталгията винилът се завърна през последните години, предизвиквайки възраждане на аналоговите грамофони, които могат да бъдат с много добро качество и на високи цени. Но стриймингът на музика навлиза с пълна сила - 13,3 млрд. долара оборот през 2022 г., или 84 процента от 15,9 млрд. долара общи продажби на музика.
А от стрийминга платената музика чрез абонамент за дадена платформа представлява 77 процента или за първи път повече от десет милиарда долара.
По данни на Асоциацията около 92 млн. души слушат музика онлайн и плащат за нея в САЩ, което е увеличение спрямо 84 млн. души през предишната година и е рекорд.
Това е доказателство, че ретро форматът е на мода.
Оборотът от продажби на винилови плочи са е увеличил с 4 процента през 2022 г. до 1,7 млрд. долара, сочат данни, публикувани от Американската асоциацията на звукозаписната индустрия.
Постъпленията от продажбите на плочи надхвърлиха продажбите на дискове и през 2020 г. Но за първи път броят на продадените традиционни плочи надминава малките компактдискове, изобретени и разработени от "Филипс" и "Сони", които направиха революция през 80-те години на миналия век.
През 2022 г. в САЩ са продадени 41 милиона винилови плочи срещу 33 милиона компактдиска.
Чрез двойния ефект на модата и носталгията винилът се завърна през последните години, предизвиквайки възраждане на аналоговите грамофони, които могат да бъдат с много добро качество и на високи цени. Но стриймингът на музика навлиза с пълна сила - 13,3 млрд. долара оборот през 2022 г., или 84 процента от 15,9 млрд. долара общи продажби на музика.
А от стрийминга платената музика чрез абонамент за дадена платформа представлява 77 процента или за първи път повече от десет милиарда долара.
По данни на Асоциацията около 92 млн. души слушат музика онлайн и плащат за нея в САЩ, което е увеличение спрямо 84 млн. души през предишната година и е рекорд.