Малките деца разбират по-добре текста, когато го четат на хартия, а не на екран, съобщи в. "Дейли мейл".
Специалисти направиха два теста за разбиране с повече от 1100 деца на 10 години в Норвегия. За единия те са чели на екран, а за другия - на хартия.
Всяко трето дете (30 процента) се представило по-добре на хартия. За повече от половината деца (53 процента) обаче нямало разлика. Най-засегнати от преминаването от хартия на екран били момиченцата с високи резултати.
Учените призовават за по-нюансиран подход при въвеждане на електронните пособия за учене. В съвременните класни стаи, особено във времето на коронавируса, интернет обучението стана безценно. Учените признават това, но настояват, че четивните умения на много деца се влошават, когато преминат от хартия на екран.
Възможно е разликата да се дължи на лоши навици при четене на екран и на необходимостта да се придвижва текстът.
В статията си в сп. "Компютри и образование" специалистите подчертават, че изследването им е с деца, израснали с екраните, които вещо използват дигитални устройства от най-ранна възраст.
Специалисти направиха два теста за разбиране с повече от 1100 деца на 10 години в Норвегия. За единия те са чели на екран, а за другия - на хартия.
ThinkStock/Getty Images
Учените призовават за по-нюансиран подход при въвеждане на електронните пособия за учене. В съвременните класни стаи, особено във времето на коронавируса, интернет обучението стана безценно. Учените признават това, но настояват, че четивните умения на много деца се влошават, когато преминат от хартия на екран.
ThinkStock/Getty Images
В статията си в сп. "Компютри и образование" специалистите подчертават, че изследването им е с деца, израснали с екраните, които вещо използват дигитални устройства от най-ранна възраст.