Бъдещето на парфюмите е в ароматите, които не са специално за мъже или жени, писа британският в. „Гардиън“. Нишови брандове са начело на революцията за преодоляване на стереотипите в парфюмерията.
Маркетинговите стратези години наред залагаха на традиционните социални възприятия за дамски и мъжки аромати и изградиха индустрия за милиарди. Жената трябва да е красива и обвита с цветен ореол, парфюмите за нея са в обли флакони и носят нежни имена. Ароматите за мъже пък следва да са „по-твърди“, в тъмни цветове, нотки на кожа, тютюн и носят имена, които ни карат да си представяме мъже от типа на Беър Грилс, които спасяват жени от горящи сгради и от самота.
Всичко това постепенно се променя. След дебюта на унисекс аромата през 1994 г., тенденцията позамря, но вече се налага отново. Полово неутралните аромати държат 17% от пазара през 2010 г., по данни на компанията за пазарни проучвания „Минтел“. През 2018 г. обаче те вече са 51% от пазара. Новата тенденция е в основата на най-мащабните парфюмерийни премиери през 2019 г.
Линда Пилкингтън, основател на британска парфюмерийна къща, тихомълком е премахнала стереотипите в продуктите си още преди двадесет години.
„Веднъж един мъж ме изненада, като си избра откровено флорален аромат - жасмин и фрезия. След това друг мъж си купи парфюм с аромат на роза. По-късно ме потърси, за да се оплаче, че сме му продали дамски парфюм. Казах му - ако Ви харесва как Ви стои, какво значение има какъв е? Така разбрах, че трябва да променя философията да категоризираме по пола“, обяснява тя.
За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук
Маркетинговите стратези години наред залагаха на традиционните социални възприятия за дамски и мъжки аромати и изградиха индустрия за милиарди. Жената трябва да е красива и обвита с цветен ореол, парфюмите за нея са в обли флакони и носят нежни имена. Ароматите за мъже пък следва да са „по-твърди“, в тъмни цветове, нотки на кожа, тютюн и носят имена, които ни карат да си представяме мъже от типа на Беър Грилс, които спасяват жени от горящи сгради и от самота.
/ iStock/Getty Images
Линда Пилкингтън, основател на британска парфюмерийна къща, тихомълком е премахнала стереотипите в продуктите си още преди двадесет години.
/ iStock/Getty Images
За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук