"Възстановяваме баланса на концесията на Летище "София" единствено чрез отлагане на годишни плащания. Те нито се опрощават, нито се намаляват. Същевременно, още този месец държавата ще получи първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 милиона лева, които са предвидени в приходната част на бюджета".
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на днешното правителствено заседание, на което кабинетът одобри решението на министъра за изменение на концесионния договор.
Нинова: Да спрем концесията на Летище „София“ (ВИДЕО)
Желязков беше категоричен, че няма никакво основание да се твърди, че изменението ощетява държавата. „Единственото желание на опонентите е да уязвят или провалят тази чиста, прозрачна и изключително полезна за държавата инвестиция“, посочи транспортният министър като напомни, че в продължение на 4 месеца е била извършена проверка и от Европейската комисия.
Наред с това има потвърдена готовност за финансиране на проекта от 8 банки, като 4 от тях са международни финансови институции - ЕБВР, ЕИБ, Черноморската банка за търговия и развитие и Групата на Световната банка.
Желязков: Концесията на летище София има много предимства и нито един недостатък
„Имаме подписан концесионен договор, който е правно валиден и обвързващ. Всички теми, тези, идеи, твърдения, политиканстване на тема мораториум върху нещо, което вече е факт, е правен нихилизъм и държавнически волунтаризъм.
Който има желание в следващото управление, може да пристъпи към прекратяване на договора с всички последици от това“, заяви министър Желязков. По думите му при подобно развитие, държавата ще се лиши от 660 млн. лева, ще се създадат рискове за изпълнението на държавния бюджет, а също така най-голямото ни летище няма да има възможност да бъде конкурентно като тези в съседните държави.
Изграждат нов терминал на летище София до 10 години (ВИДЕО)
Министър Росен Желязков изтъкна още, че в момента авиационният сектор е изключително силно и тежко засегнат от пандемията. „Без концесионер рискът от управлението и експлоатацията ще остане в лицето на държавния летищен оператор“, заяви Желязков и добави, че само за първите два месеца на тази година загубите заради силно намалелия трафик и силно намалелия пътникопоток при постоянни разходи на летището са в размер на 11 милиона лева.
„Всички държави членки на ЕС предприеха необходимите възможни мерки, за да подпомогнат своите авиационни индустрии“, припомни транспортният министър.
Министър Росен Желязков изтъкна още, че с днешното решение се приема също, че ще бъде извършван ежегоден мониторинг и при възстановяване на икономическия баланс, считано от 2019 година, ще бъде възстановено плащането на годишните възнаграждения.
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на днешното правителствено заседание, на което кабинетът одобри решението на министъра за изменение на концесионния договор.
Нинова: Да спрем концесията на Летище „София“ (ВИДЕО)
Желязков беше категоричен, че няма никакво основание да се твърди, че изменението ощетява държавата. „Единственото желание на опонентите е да уязвят или провалят тази чиста, прозрачна и изключително полезна за държавата инвестиция“, посочи транспортният министър като напомни, че в продължение на 4 месеца е била извършена проверка и от Европейската комисия.
Наред с това има потвърдена готовност за финансиране на проекта от 8 банки, като 4 от тях са международни финансови институции - ЕБВР, ЕИБ, Черноморската банка за търговия и развитие и Групата на Световната банка.
Желязков: Концесията на летище София има много предимства и нито един недостатък
„Имаме подписан концесионен договор, който е правно валиден и обвързващ. Всички теми, тези, идеи, твърдения, политиканстване на тема мораториум върху нещо, което вече е факт, е правен нихилизъм и държавнически волунтаризъм.
Който има желание в следващото управление, може да пристъпи към прекратяване на договора с всички последици от това“, заяви министър Желязков. По думите му при подобно развитие, държавата ще се лиши от 660 млн. лева, ще се създадат рискове за изпълнението на държавния бюджет, а също така най-голямото ни летище няма да има възможност да бъде конкурентно като тези в съседните държави.
Изграждат нов терминал на летище София до 10 години (ВИДЕО)
Министър Росен Желязков изтъкна още, че в момента авиационният сектор е изключително силно и тежко засегнат от пандемията. „Без концесионер рискът от управлението и експлоатацията ще остане в лицето на държавния летищен оператор“, заяви Желязков и добави, че само за първите два месеца на тази година загубите заради силно намалелия трафик и силно намалелия пътникопоток при постоянни разходи на летището са в размер на 11 милиона лева.
„Всички държави членки на ЕС предприеха необходимите възможни мерки, за да подпомогнат своите авиационни индустрии“, припомни транспортният министър.
Министър Росен Желязков изтъкна още, че с днешното решение се приема също, че ще бъде извършван ежегоден мониторинг и при възстановяване на икономическия баланс, считано от 2019 година, ще бъде възстановено плащането на годишните възнаграждения.