„Аз искам да припомня какво се случи 2017 година с въвеждането на пакет „Мобилност“. Това е една рестрикция, която оказва огромен белег върху българския бизнес и днешната ситуация напомня малко на времето, когато беше обсъждането на този пакет“, каза Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи, по време на дискусия за проблемите на пакет „Мобилност“, предаде БГНЕС.
Няма яснота по това как ще бъде прилагани параметрите на пакет „Мобилност“.
Илия Илиев: Новата структура на БДЖ ще отстрани сериозните организационни слабости
„Има огромна неяснота, как ще бъде прилаган. Никой превозвач не знае, как ще се прилага това нещо. Искаме да не изпадаме в ситуация, в която да не знаем какво стои и как ще бъде защитен националният интерес на българския превозвач. Декември месец писахме писмо на министъра, искахме да направим една среща и да изградим една обща стратегия, това нещо не се случи. До ден днешен нямаме отговор. Основното ни притеснение е, че нямаме добра комуникация с министерството на транспорта, а имаме страшно много въпроси“, каза Траков.
Либерализацията на превозите между България и Турция не е от полза на нашата страна.
„Ключовите решения са вземат от министрите. На срещата с македонския министър на транспорта, ние научихме от медиите, че е взето решение за либерализирането на превозите с РСМ. Ние се съгласихме в израз на добра воля да се увеличи квотата от 1150 на 1300. Миналата седмица на срещата между двамата министри на транспорта между България и Турция започнаха към нас да се задават въпроси за либерализирането на превозите, което е само в интерес на турската страна, но ние не сме съгласни с такъв подход“, каза Йордан Арабаджиев, председател на СМП.
Според бранша министерството на транспорта неглижира проблемите им.
„Никога не съм виждал в лицето на министерство на транспорта такова неглижиране на автомобилния транспорт. Той генерира събрано повече приходи от всички други видове транспорт“, каза Илиян Филипов член на УС на БАСАТ.
Няма яснота по това как ще бъде прилагани параметрите на пакет „Мобилност“.
Илия Илиев: Новата структура на БДЖ ще отстрани сериозните организационни слабости
„Има огромна неяснота, как ще бъде прилаган. Никой превозвач не знае, как ще се прилага това нещо. Искаме да не изпадаме в ситуация, в която да не знаем какво стои и как ще бъде защитен националният интерес на българския превозвач. Декември месец писахме писмо на министъра, искахме да направим една среща и да изградим една обща стратегия, това нещо не се случи. До ден днешен нямаме отговор. Основното ни притеснение е, че нямаме добра комуникация с министерството на транспорта, а имаме страшно много въпроси“, каза Траков.
Либерализацията на превозите между България и Турция не е от полза на нашата страна.
„Ключовите решения са вземат от министрите. На срещата с македонския министър на транспорта, ние научихме от медиите, че е взето решение за либерализирането на превозите с РСМ. Ние се съгласихме в израз на добра воля да се увеличи квотата от 1150 на 1300. Миналата седмица на срещата между двамата министри на транспорта между България и Турция започнаха към нас да се задават въпроси за либерализирането на превозите, което е само в интерес на турската страна, но ние не сме съгласни с такъв подход“, каза Йордан Арабаджиев, председател на СМП.
Според бранша министерството на транспорта неглижира проблемите им.
„Никога не съм виждал в лицето на министерство на транспорта такова неглижиране на автомобилния транспорт. Той генерира събрано повече приходи от всички други видове транспорт“, каза Илиян Филипов член на УС на БАСАТ.