/ iStock/Getty Images
Ще правим българска авиационна школа - това е голямата цел - не само военни летци, не само цивилни, а школа - начин на мислене на една прогресивна и просперираща държава. Това заяви в Долна Митрополия ген. Константин Попов - председател на Парламентарната комисия по отбрана.

От 1 януари ще има Висше военновъздушно училище в Долна Митрополия. То ще има капацитет, кадри, организация, правилници и следващата година - прием, изтъкна генералът след изнесеното заседание на комисията днес във факултет "Авиационен" на НВУ "В. Левски" и във Военновъздушната учебна база.

Изнесено заседание на комисията по отбрана в Долна Митрополия

Депутатите изслушаха бригаден генерал Петьо Мирчев заместник-командир на Военновъздушните сили (ВСС) и полк. д-р инж. Ивайло Ангелов - зам.-началник на НВУ "В. Левски" по ВВС, за практическите стъпки за възстановяване на Висшето военновъздушно училище в Долна Митрополия.

Нещата се движат и аз съм сигурен, че ще имаме едно прекрасно училище - да бъде марката "Долна Митрополия", каза ген. Попов. "Това ВВВУ беше марка, навсякъде позната в света с подготвените си кадри. Искаме отново това училище да бъде марката "Долна Митрополия", известна не само в България, но и в много други държави", подчерта той.

Според ген. Попов има ентусиазъм за възстановяване на ВВВУ в Долна Митрополия, но той някак не личи, поради това, че трябва да се решават много ежедневни въпроси и тежки задачи.

Искам да видя този ентусиазъм, защото само при една ентусиазирана структура могат да дойдат качествени, мотивирани хора, от които Военновъздушните сили имат страхотна необходимост, коментира генералът. Според него придобиването на един супер свръх модерен самолет като F-16 създава условия за ентусиазъм. Бъдещето на ВВС е свързано с F-16, но F-16 не е бъдещето на ВВС - бъдещето на ВВС са хората, отбеляза той.

"Възстановяването на училището изисква енергия и страхотни усилия от Министерството на образованието. Ако няма силната воля на министъра на отбраната, няма да стане, защото трябва да се заделят ресурси, да се прояви гъвкавост. Трябва да може да се изпращат хора, които да учат на Запад и да се гледа дългосрочно. Бих искал малко по-бързо да вървят нещата, но си давам сметка, че има и доста неща, които са нови, има доста предизвикателства", посочи генералът. Той оцени като правилен подход едно по-ефективно ползване на летището, за да може да бъде използвано максимално пълноценно, включително за гражданска авиация.

Програмата на Комисията днес и утре включва срещи с личния състав във факултет "Авиационен", разглеждане на учебно-материалната база за обучение на курсанти. Във Военновъздушната учебна база депутатите ще разгледат специализираните кабинети по аеродинамика и автоматика, конструкция на Л-39 "Албатрос", авиационно артилерийско въоръжение, авиационни прицелни системи, лабораторията по мехатроника и новия тренажор за обучение на курсантите.
БТА