Ръководител движение виновен за инцидента край Драгоман
Ръководител движение виновен за инцидента край Драгоман / cнимкa: Sofia Photo Agency, Надя Коцева
Ръководител движение виновен за инцидента край Драгоман
33247
Ръководител движение виновен за инцидента край Драгоман
  • Ръководител движение виновен за инцидента край Драгоман

Ще има обезщетения за пострадалите при челния удар на двата влака, близо до Драгоман тази сутрин. Това каза изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов. По думите му като се разбере кой е виновен за катастрофата може да има и уволнения. Санкцията обаче със сигурност ще бъде материална, а ще изиска и дисциплинарна и наказателна отговорност, допълни Кирил Костадинов - ръководител на отдел „Безопасност в БДЖ".

„При положение, че два влака се удрят, то със сигурност вината е комплексна", коментира директорът на БДЖ и поясни, че по предварителната информация, с която разполагат отговорността е на „ръководители на движението към НКЖИ", които са дали разрешителни сигнали на влаковете да потеглят. „Ще има сериозни последствия. Изводът отдавна сме го направили - остаряла техника, остаряла инфраструктура, всичко това трябва да се подновява, разчитаме основно на човешкия фактор, който се справя с тази остаряла техника. Е, понякога се случва и да сгреши", обясни той. „По отношение на мотивирането - работните заплати се изплащат на време, няма никакви закъснения, смятам, че те са подготвени е се справят почти можем да кажем геройски", допълни Попов.

Като причина за инцидента той каза, че вина може да се търси и в изолирания трети влак, който е минал пет минути преди служебния локомотив на БДЖ, който е объркал сигнализацията. „Преди трудово-служебния влак е заминал изолиран дизелов локомотив за гара Драгоил. В същото време гара Драгоил е била дала разрешение за служебния влак. В момента, в който дежурния служител на гара Драгоил разбира, че вместо трудово-служебен влак в гарата влиза дизелов локомотив се е обадил на дежурния ръководител на гара Драгоман, който разбира какво се случва и незабавно се обажда по телефона на машиниста на трудово-служебния влак, и предприема мерки за изключване на напрежението с оглед да бъде спрян и международния влак. Но вече е било късно", обясни Божидар Стоянов - главен ревизор по безопасността на НКЖИ. Със сигурност обаче служебният локомотив е бил спрян, а машинистите са слезли. Това е предотвратило и едни по-тежки последствия, коментираха още специалистите.

Движението на влакове в участъка, където стана инцидента, беше възстановено в 14.00 ч., съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.