Ройтерс: България търси пиар компании, за да подобри имиджа си
Ройтерс: България търси пиар компании, за да подобри имиджа си / Sofia Photo Agency

Ядосвайки служителите от Европейската комисия, новият член на съюза България отвърна на критиката на ЕС за организираната престъпност и корупцията, като нае пиар компании от САЩ и Австрия, за да подобрят нейния имидж, предаде Ройтерс.

Така агенцията коментира публикуваното на интернет страницата на Агенцията за обществени поръчки съобщение, че през декември миналата година българското правителство е подписало договор за 1,87 милиона лева (1,53 милиона долара) с австрийската компания "Хохегер Комуникационсбератунг". Задачата й включва "провеждане на кампания за укрепване на положителния имидж на България в Европейския съюз".

Идната седмица Европейската комисия вероятно ще лиши България от около 500 милиона евро от европейските фондове и ще предупреди София, че може да изгуби бъдещи помощи, ако не се бори по-ефикасно срещу корупцията и организираната престъпност, твърди Ройтерс, позовавайки се на източници от ЕС. Австрийската компания заяви, че е спечелила договора за пиар в конкурентен търг и е организирала, а в някои случаи платила на европейски журналисти да посетят София и интервюират премиера Сергей Станишев и други правителствени служители.

Компанията "Хохегер" е свързана с базираната в САЩ пиар консултантска компания "Бърсън-Марстелър", от която заявиха, че са свършили в Брюксел малък обем работа за българското правителство по силата на договор, осигуряващ преди всичко връзка с журналисти. Робърт Мак, директорът на компанията в Брюксел, каза, че една от техните услуги, е била да уредят медийни срещи за Рейчъл Еренфелд, директорка на базирания в Ню Йорк Американски център за демокрация. Тя е автор на статии, в които казва, че Европейската комисия се отнася несправедливо към България, допълва БТА.