/ ThinkStock/Getty Images
Шофьорите след определена възраст трябва да се подлагат на тестове за зрение, бързина на реакциите и време за спиране, за да бъде подновено свидетелството им за управление, тъй като с напредване на годините уменията намаляват, заяви за Дарик инструкторът по безопасно и майсторско шофиране Васил Жеков. Той изтъкна обаче, че в България не само върху възрастните, а върху всички водачи трябва да има контрол. Особено опасен е манталитетът и самочувствието, че притежаваш отлични шофьорски умения, а те не се придобиват с получаването на книжка, добави той.
 
Допълнителни тестове за шофьори над определена възраст се правят в други държави, като една от тях са Съединените щати, посочи Васил Жеков.
 
„Наистина с възрастта уменията намаляват, така че аз съм абсолютна за това да се подложат шофьорите след определена възраст на някакви тестове, за да може да им се продължи правото за шофиране. Доколкото аз знам, тъй като съм живял в САЩ, едно от нещата, които правят там, е следят им зрението. Минават на очен лекар, за да се установи дали зрението им е на ниво, също така реакциите. Това са двата най-елементарни теста, които могат да се правят от специалисти. Времето за спиране също е много важно“, посочи Жеков.
 
В България по-сериозен контрол трябва да има не само върху възрастните, а върху всички водачи, добави той.
 
По думите му опасни са и младите шофьори, които току що са получили свидетелство за управление и смятат, че за тях няма граници. Един от най-големите врагове е самочувствието, че си перфектен шофьор, каза още Васил Жеков.