Вътрешният министър Валентин Радев на мястото на катастрофата
Вътрешният министър Валентин Радев на мястото на катастрофата / БГНЕС
Повечето пътници в катастрофиралия автобус вероятно са били без колани, изрази предположение пред bTV Настимир Ананиев - председател на транспортната комисия в 43-то Народно събрание. По думите му това е възможно, тъй като автобусът е бил на повече от 10 години и е произведен по стари изисквания, според които не е задължителен коланът за пътниците.

Мантинелата на мястото на катастрофата е като вафлена коричка. Най-вероятно тя просто е била поставена, за да може да бъде приет пътят. Пропускаме много важен факт, а именно, че пътят е част от една система и тя се нарича човек-път-автомобил. Неслучайно човекът е поставен на първо място, защото той е в състояние да покрие част или всички останали недостатъци, за да се избегне катастрофа”, коментира пред NOVA Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

Ако е имало добро сцепление на пътя, би трябвало мантинелата да издържи катастрофиралия край Своге автобус, колкото и да е бил тежък. Това каза Любка Маринова, експерт по пътна безопасност, пред bTV. Според нея в този район има много инциденти и може би мантинелата трябва да е двойна. След този инцидент отново възниква въпросът за задължителните колани, в момента собствениците на стари автобуси не са длъжни да слагат допълнително колани, ако няма фабрично поставени.

Заместник-кметът на Своге Валентин Михайлов каза пред Дарик, че участъкът, където се случи катастрофата, е критичен: "Не бива да подценяваме и жестокия дъжд, който се изля. Просто не се виждаше нищо. Освен това е много опасно за шофьори, които не познават Искърското дефиле. В момента чат от движението в посока Враца - Мездра - Ботевград е отбито оттук и това са натоварени и тежки тирове. Това е сериозна предпоставка и за бъдещи инциденти, които се надявам да не се случват. В конкретния злополучен участък не може да се кара с бърза скорост, в рамките почти на града е, но при определени обстоятелства става рисков".

Независимо разследване на причините за катастрофата в Своге ще направи работна група на „Института за пътна безопасност“ заяви за Дарик Богдан Милчев, който е член на Управителния съвет на организацията. Ден преди инцидента институтът разпространи становище за лошото състояние и дефектите по пътя София-Своге-Мездра. Радикално трябва да се промени начинът на управление на пътната безопасност в България, каза още Милчев и добави, че в телефонен разговор е получил уверения от премиера, че днес ще се вземат такива решения.

ВСИЧКО ЗА КАТАСТРОФАТА ЧЕТЕТЕ ТУК