Като министър на туризма съм силно притеснена от сигналите, които Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията изпраща към българските потребители, заявява Зарица Динкова в позиция, разпространена до медиите от Министерството на туризма. 

Вчера, във връзка със станалия особено популярен случай с продажбата на телешко на грамаж и последвалата буря от реакции в социалните мрежи, Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията заявиха, че ще съдят клиента на заведението, който си позволи да повдигне въпроса за спорната търговска практика., припомня министърът.

Напомням, че обществото, срещу което тази асоциация открито застава беше, и до днес е толерантно към ресторантьорския сектор, който губеше пари и клиенти в първите месеци на пандемията. За да ги подпомогне, държавата – респективно всички ние – се лиши от многомилионни приходи, които останаха в собствениците на заведения, посочва министърът на туризма. 

Разбирам, че професионалните общности се създават, за да защитават групови интереси. Убедена съм, че бизнесът трябва да работи спокойно и без излишна административна тежест, но не приемам, че това трябва да е за сметка на останалата част от обществото, отбелязва Зарица Динкова. 

КЗП: Проверката по случая с пържолите за 500 лв. ще приключи след края на летния сезон

"Сигурна съм, че в случая повечето членове на асоциацията не споделят позицията на своето ръководство. Неумелото управление на тази, а и на други подобни кризи, нанася непоправими щети върху имиджа на целия български туризъм", смята министърът на туризма. 

Зарица Динкова призовава асоциацията на ресторантьорите да преосмисли цялостното си поведение по отношение на клиентите си, както и към по-отговорно отношение към образа на българския туристически продукт.

В противен случай, ще ми е много трудно да защитя данъчните придобивки в бюджета за следващата година, тъй като няма да мога да намеря аргументи и подкрепа за това в българското общество, отбелязва министърът на туризма. 

Вчера от Сдружението на заведенията в България (СЗБ)  и Българската асоциация на заведенията (БАЗ) настояха за прекратяване на проверката срещу заведение във Варна, за което клиент съобщи в социалните мрежи, че е платил много висока сметка за три пържоли. В становище, изразено в отворено писмо, двете организации съобщават, че по съдебен път ще бъде потърсена отговорност от клиента, оплакал се от ресторанта.