„Събрахме екип от експерти, извършихме оглед на нашите магистрали и това, което констатирахме е, че тези 846 км магистрали не са магистрали, и всеки, който ги наименува така, носи отговорността за жертвите по пътищата“. Това заяви Богдан Милчев, председател на Института за пътна безопасност на специална пресконференция.

Институтът представи доклад за състоянието на автомагистралите в България.

„По повече от 350 км по износващия слой на асфалта сме констатирали дупки, на повече от 400 места има увредени мантинели, не можем да кажем, че това са магистрали, защото по над 200 км. сме констатирали места, на които може да има „аквапланинг“ поради лошото отводняване. Взехме подобна за България страна относно население и площ – Австрия, която има два пъти повече магистрали , и в която е 3,5 пъти по-малко вероятно да загинеш по магистралите. Причината е отказ от поддръжка на магистралите тук и ние можем да кажем, че това са магистралите на смъртта“, заяви още Милчев.

„Категорично мога да кажа, че всички магистрали са опасни в страната, 2,5 млрд. ресурс държавата е отпуснала на АПИ. Въпросът, който всички ние питаме, е къде са нашите пари?“, попита председателят на Института по пътна безопасност.

"Откакто ни управляват служебни правителства, са сменени петима управители на Агенция пътна инфраструктура, има пряка връзка между смъртността в България и как се управляват нашите пари за пътища, как се харчат тези 2,5 млрд. лв.", допълни Богдан Милчев.

След като минаха 23 доклада за нередности, спрях да ги броя, изпращаме ги на АПИ, на дружества, които би трябвало да защитават гражданския интерес, но те не го правят. Тази неангажираност е напълно целенасочена. Време е да заявим, че няма повече да търпим”, зави пътният инженер Методи Стилянов.

„От прекратяването на служебното правителство и идването на правителството на ПП се задълбочиха проблемите, които и към днешно време съществуват. Театър се развива в държавата и то започва от най-високо ниво. Съгласна съм, че човешкият фактор е значителен, но защо се допуска да има толкова пияни на пътя, проблемът е, че всеки, който е на власт години наред вече ни лъже и използва“, коментира Деси Христова, бивш изпълнителен директор на „Автомагистрали“.

„Когато за даден качествен ремонт се казва, че ще бъде готов, да кажем за 5 лв. примерно, то се заплащат 10 лв. Това се случва и с парите ни, те се харчат нецелесъобразно и недалновидно. Министър Шишков непрекъснато говори за незаконни строителства и за това, че ще ги узаконява. Той ще узаконява незаконно строителство, изградено на магистрала „Хемус“, но ако това мине през НС и стигне до КС имам съмнения, че това ще бъде конституционно. Важно е да се вземе предвид какви са критериите за тези незаконни строителства, за такива обаче нищо не чух“, коментира още тя.

„Корупцията е причина за нашата бедност и най-вече за нашите жертви, които даваме - за миналата година над 500 души са загинали. Корупцията навсякъде се бори по един и същи начин, в случая е важно да има работещи контролни институции, които да си вършат работата прозрачно, а не под политически натиск. Изпратихме десетки доклади към всякакви институции, които се грижат за пътната безопасност, няма отговор. За нас е важно натискът да не спира и те да си вършат работата“, коментира и адвокат Албена Билянова.
БГНЕС