Регионалното министерство представи проект, разработен съвместно с АПИ, който е започнат от предишния кабинет. Направен е анализ на автомагистралите и скоростните пътища. Това заяви ресорният министър Иван Шишков пред журналисти.
"България се нуждае от минимум от 2100 км стратегически пътни участъци, към този момент са изградени 870 км, а още 1230 км остават да бъдат изградени до този момент", посочи още той. "Виждате за толкова време какво е направено - 2100 км би трябвало да са залегнали като необходимост в рамките на предишните 10 години, сега все повече и повече нараства необходимостта на магистрали", коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството.
Той представи карта с изградените магистрали до 2000 - 15,43% (324 км) от магистралите са били изградени до този момент. От 2000 и 2010 са построени 140 км общо магистрали.
От периода 2010 до 2022 година са изградени 19,33% от магистралите, посочи още той - 405 км магистрали общо в този период.
186 км от магистралите се строят в момента.
Магистрали с проектна готовност са Русе - Велико Търново, АМ "Хемус", както и за АМ "Европа".
По думите му участък от АМ "Европа" трябва да се изгради до края на 2023 година и е най-проблемният участък.
Други бъдещи магистрали, които са важни, са АМ "Черно море" и АМ "Рила", която ще свързва три магистрали, с която ще се облекчи трафика около София.
Според министър Шишков, причината за тези числа са заради липса на стратегическо мислене, като даде пример, че ако се прави трети мост с Румъния над река Дунав, това ще натовари още повече трафика през Русе-Велико Търново при липса на магистрала.
На въпрос защо тунелът "Железница" не е пуснат в експлоатация, Шишков отговори че причината е свлачището, за което вече има идеен проект на АПИ за неговото укрепване.
"България се нуждае от минимум от 2100 км стратегически пътни участъци, към този момент са изградени 870 км, а още 1230 км остават да бъдат изградени до този момент", посочи още той. "Виждате за толкова време какво е направено - 2100 км би трябвало да са залегнали като необходимост в рамките на предишните 10 години, сега все повече и повече нараства необходимостта на магистрали", коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството.
Той представи карта с изградените магистрали до 2000 - 15,43% (324 км) от магистралите са били изградени до този момент. От 2000 и 2010 са построени 140 км общо магистрали.
От периода 2010 до 2022 година са изградени 19,33% от магистралите, посочи още той - 405 км магистрали общо в този период.
186 км от магистралите се строят в момента.
Магистрали с проектна готовност са Русе - Велико Търново, АМ "Хемус", както и за АМ "Европа".
По думите му участък от АМ "Европа" трябва да се изгради до края на 2023 година и е най-проблемният участък.
Други бъдещи магистрали, които са важни, са АМ "Черно море" и АМ "Рила", която ще свързва три магистрали, с която ще се облекчи трафика около София.
Според министър Шишков, причината за тези числа са заради липса на стратегическо мислене, като даде пример, че ако се прави трети мост с Румъния над река Дунав, това ще натовари още повече трафика през Русе-Велико Търново при липса на магистрала.
На въпрос защо тунелът "Железница" не е пуснат в експлоатация, Шишков отговори че причината е свлачището, за което вече има идеен проект на АПИ за неговото укрепване.