Търговците с масови нарушения при следпразничните разпродажби. За това сигнализират от Национална Асоциация за Защита на Потребителите (НАЗП).
Послания "Разпродажба", "Само сега", "Топ цена" върху червени етикети примамват потребителите за следпразнични покупки при съмнителни условия, твърдят от асоциацията.
Търговци масово опитват да пласират изостаналата продукция с некоректни съобщения за отстъпки. Това е установила проверка на /НАЗП/ на състоянието на пазара. Проверката е извършена през уикенда, след като по Великден също са регистрирани множество нарушения, по сигнали на граждани за нелоялни практики от търговците.
През последната седмица хит при намаленията са липсващи стари цени и период, в който ще се прилага отстъпката. По закон всяко съобщение за намаление на цените задължително трябва да посочва срока, през който стоките и услугите се продават с намалени цени. Целта е потребителят да е наясно докога ще може да се възползва от условията на офертата и да не взима импулсивни решения.
Според асоциацията, където е посочен период на намалението на великденски лакомства (шоколадови зайци, яйца, пилета и пр.) и играчки, той често е с продължителност близо два месеца, което също е нарушение. Съгласно Закона за защита на потребителите съобщението за намаление не може да се прилага по-дълго от един месец. В тези примери търговците са направили опит да се „застраховат“, като са изписали думата „Разпродажба“, но това в случая не ги прави по-малко нарушители, пишат от асоциацията.
Некоректни промоции и липса на наличности са най-честите нарушения на търговците този Великден
Проверките на НАЗП са установили и случаи, в които празнични продукти като яйца и козунаци се предлагат на намалени цени, но етикът е поставен така, че старата цена изобщо не се вижда и потребителят не може да разбере какъв е размерът на отстъпката. Това му става известно евентуално на касата, но докато стигне до нея, може да е забравил, да не успее да прецени за краткото време или пък да изпита неудобство да откаже покупката, ако отстъпката не е толкова изгодна, колкото е очаквал, казват още от асоциацията.
А съгласно закона всяко съобщение за намаление на цените трябва да съдържа старата цена, която търговецът е прилагал през определен период преди датата, от която влиза в сила намалението.
Послания "Разпродажба", "Само сега", "Топ цена" върху червени етикети примамват потребителите за следпразнични покупки при съмнителни условия, твърдят от асоциацията.
Търговци масово опитват да пласират изостаналата продукция с некоректни съобщения за отстъпки. Това е установила проверка на /НАЗП/ на състоянието на пазара. Проверката е извършена през уикенда, след като по Великден също са регистрирани множество нарушения, по сигнали на граждани за нелоялни практики от търговците.
През последната седмица хит при намаленията са липсващи стари цени и период, в който ще се прилага отстъпката. По закон всяко съобщение за намаление на цените задължително трябва да посочва срока, през който стоките и услугите се продават с намалени цени. Целта е потребителят да е наясно докога ще може да се възползва от условията на офертата и да не взима импулсивни решения.
Според асоциацията, където е посочен период на намалението на великденски лакомства (шоколадови зайци, яйца, пилета и пр.) и играчки, той често е с продължителност близо два месеца, което също е нарушение. Съгласно Закона за защита на потребителите съобщението за намаление не може да се прилага по-дълго от един месец. В тези примери търговците са направили опит да се „застраховат“, като са изписали думата „Разпродажба“, но това в случая не ги прави по-малко нарушители, пишат от асоциацията.
Некоректни промоции и липса на наличности са най-честите нарушения на търговците този Великден
Проверките на НАЗП са установили и случаи, в които празнични продукти като яйца и козунаци се предлагат на намалени цени, но етикът е поставен така, че старата цена изобщо не се вижда и потребителят не може да разбере какъв е размерът на отстъпката. Това му става известно евентуално на касата, но докато стигне до нея, може да е забравил, да не успее да прецени за краткото време или пък да изпита неудобство да откаже покупката, ако отстъпката не е толкова изгодна, колкото е очаквал, казват още от асоциацията.
А съгласно закона всяко съобщение за намаление на цените трябва да съдържа старата цена, която търговецът е прилагал през определен период преди датата, от която влиза в сила намалението.