Купуваме основно стари коли с добър външен вид и до 7000 лева

/ ThinkStock/Getty Images
Българинът все още купува основно стари коли, но с добър външен вид и на цена между 4 и 7000 лв. Изводът е на председателя на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов. В интервю за Дарик той обясни, че в момента разнообразието на автомобилния пазар у нас е по-голямо в сравнение с предлаганите модели телевизори. Въпреки това обаче приоритетното търсене на по-евтини и стари коли продължава, противно на тенденциите в повечето европейски държави. Според Христов данъчното законодателство у нас не толерира закупуването на модерни автомобили, а рекламираната нова формула за определяне данъка на колите, която включва еко категорията, няма никакъв ефект.

България е в дъното на класацията по възраст на автопарка
 
„За съжаление не мога още да видя у нас тенденцията, която се вижда в останалите европейски страни, поради факта, че в България данъчното законодателство абсолютно не толерира закупуването на по-нов автомобил, да не говорим за нов. По-старите автомобили продължават да плащат по-малък данък от по-новите, което е ненормално“, посочи Христов.
 
По думите му, основният критерий е цена и никой не обръща внимание на евро категориите.

Най-надеждните автомобили в света според техните марки (ВИДЕО)
 
„Да не говорим, че след като въведоха новата формула, много от българските граждани нямаха записани евро категорията в големия талон и това доведе до съответното затруднение при определяне на категорията. Наложи се да заплащат допълнителни суми. Така че всички тези преференции се обезсмислиха и в крайна сметка говорим за малка сума за пътния данък“, допълни той.

Това са най-купуваните автомобили втора ръка в България (ВИДЕО)
 
„Докато това не се промени, докато не отпадне нотариалната заверка на подписа, докато не отпадне еко таксата, няма да има нормален пазар в страната. Защото в момента една еко такса за кола е 300 лева, данъкът е 30 лева. Еко таксата се събира от частни фирми, пътният данък е за държавата“, каза председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили и резервни части Христо Христов.