Институтът за пътна безопасност поиска от министъра на регионалното развитие и благоустройство да предостави информация относно планираните ремонти по републиканската пътна мрежа в периода 1 август до 9 септември, като посочи техните точни местоположения и периода, в който ще се извършват. Това посочиха с своя позиция до медиите от ИПБ.
От там отбелязват, че това се налага, тъй като в института постъпи информация, че в момента новото ръководство на АПИ издава сертификати за извършени ремонтни дейности, без те да са извършвани.
"По този начин искахме да засечем извършват ли се реално ремонти. При инспекция извършена от експерти на ИПБ установихме, че в повечето случаи тези ремонти представляват чистене на храсти, трева, млада гора и подравняване на банкета. Представете си, колко време един път трябва да не е поддържан, за да израсте на него млада гора, каквато бяхме заснели преди време на АМ "Струма". Оказа се, че чистенето на треви, храсти и млада гора е много доходоносно, тъй като АПИ заплаща между 3000 и 8000 лева на квадратен метър", посочват от ИПБ и допълват:
"От наши източници научихме, че в повечето случаи такива дейности изобщо не се извършват, а всичко се изписва по документи, тъй като ако не се извърши проверка в реално време е невъзможно да се докаже кражбата, а тя кумулативно се изразява в милиони левове.
Преди августовските пътувания: Възстановиха повредени мантинели от пътната мрежа
От АПИ и МРРБ разбраха, че сме ги вкарали в капан и не предоставиха исканата информация, като в същото време изпратиха изключително нагъл и циничен отговор, знаейки, че дори да обжалваме пред съда, ще получим исканата информация когато те вече няма да отговарят за ремонтите и поддръжката на пътищата. Представяме ви този отговор, съзнавайки, че националните телевизии и по-голямата част от медиите няма да посмеят да го публикуват."
Предстои да бъде сезирана прокуратурата, която да изиска от МРРБ и АПИ всички задания за предстоящите ремонти, "но не сме оптимисти", подчертават от института.
"Когато тези лицемери ви говорят, че са загрижени за пътна безопасност, за почернените родители, близки и приятели на жертвите на пътя, знайте, че те са съучастници в убийствата на пътя и не им пука за жертвите", пише още в позицията.
От там отбелязват, че това се налага, тъй като в института постъпи информация, че в момента новото ръководство на АПИ издава сертификати за извършени ремонтни дейности, без те да са извършвани.
"По този начин искахме да засечем извършват ли се реално ремонти. При инспекция извършена от експерти на ИПБ установихме, че в повечето случаи тези ремонти представляват чистене на храсти, трева, млада гора и подравняване на банкета. Представете си, колко време един път трябва да не е поддържан, за да израсте на него млада гора, каквато бяхме заснели преди време на АМ "Струма". Оказа се, че чистенето на треви, храсти и млада гора е много доходоносно, тъй като АПИ заплаща между 3000 и 8000 лева на квадратен метър", посочват от ИПБ и допълват:
"От наши източници научихме, че в повечето случаи такива дейности изобщо не се извършват, а всичко се изписва по документи, тъй като ако не се извърши проверка в реално време е невъзможно да се докаже кражбата, а тя кумулативно се изразява в милиони левове.
Преди августовските пътувания: Възстановиха повредени мантинели от пътната мрежа
От АПИ и МРРБ разбраха, че сме ги вкарали в капан и не предоставиха исканата информация, като в същото време изпратиха изключително нагъл и циничен отговор, знаейки, че дори да обжалваме пред съда, ще получим исканата информация когато те вече няма да отговарят за ремонтите и поддръжката на пътищата. Представяме ви този отговор, съзнавайки, че националните телевизии и по-голямата част от медиите няма да посмеят да го публикуват."
Предстои да бъде сезирана прокуратурата, която да изиска от МРРБ и АПИ всички задания за предстоящите ремонти, "но не сме оптимисти", подчертават от института.
"Когато тези лицемери ви говорят, че са загрижени за пътна безопасност, за почернените родители, близки и приятели на жертвите на пътя, знайте, че те са съучастници в убийствата на пътя и не им пука за жертвите", пише още в позицията.