За мотивираните ученици и родители влиянието на пандемията от COVID-19 беше слабо от гледна точка на усвояването на материала и на резултатите, но имаше натрупано напрежение и много голяма умора сред учениците и учителите. Това заяви министърът на образованието и науката акад. Николай Денков на заседанието на парламентарната образователна комисия, попитан за това как се е отразила пандемията от коронавируса върху резултатите от държавните зрелостни изпити.

Те бяха обявени вчера от Министерството на образованието и науката.

Денков: Нашите деца учат една календарна година по-малко от учениците в Европа

По отношение на децата, които са в границата на приобщаване към образованието, пандемията се отрази лошо и следващата "борба" ще бъде свързана с това тези ученици отново да бъдат върнати, за да си завършат образованието, заяви образователният министър.

Той коментира, че тази година е изключителна, защото за първи път имаме ученици, които завършват училище по новия Закон за предучилищното и училищното образование, които са учили по новите програми и начинът на провеждане на държавните им зрелостни изпити е различен от тези в предишните години. Решихме да използваме и тази възможност, и да променим минималния брой точки за достигане на оценка "среден три" - от 23 на 30 точки, каза министър Николай Денков.

"За първи път през последните години задаваме една и съща скала на оценяване, която се прилага и за четвърти клас, и за 12-и клас на изпитите. И смятаме, че тази скала трябва да е устойчива. Тя се опира на това, че започва от 30 точки и завършва на 95 точки, за да се стигне до 6.00, като изпитните работи от 95 до 100 точки се оценяват с "пълен отличен 6.00", каза министър Денков.

Денков: Втори и четвърти клас имат специфични проблеми с математиката (ВИДЕО)

Той отбеляза, че тази скала преди е използвана за четвърти клас.