/ ThinkStock/Getty Images
Изявление по повод данните за пътната безопасност на Представителство на ЕК у нас
Каква е ситуацията със сигурността по пътищата в Европейския съюз и конкретно в България? Темата стана актуална след публикуването на данни на Европейската комисия преди дни.

Цитираните данни обаче създадоха изопачена картина за сигурността по пътищата в Европейския съюз и конкретно в България. Методиката на Европейската комисия за докладване и класиране на пътната безопасност се основава на смъртните случаи отнесени към броя на населението, направиха уточнение от Представителство на ЕК в България. В целия ЕС има ясна дефиниция на понятието "смъртен случай" и цифрите се проверяват старателно.

България е 7-ма в ЕС по безопасно шофиране

Според последните данни публикувани от Европейската комисия през ноември 2018 г., България е класирана на второ място в ЕС по брой смъртни случаи, разясняват те в изявлението си.

Данните, цитирани в медиите у нас, се отнасят до пътни злополуки спрямо броя на населението.

Над 90% от катастрофите у нас са резултат на човешка грешка

Тези данни идват от доклади на пътната полиция и последно бяха цитирани през април 2018 г. от Европейската комисия в публикувания Годишен доклад за пътните инциденти на Европейската служба за наблюдение на безопасността на движението по пътищата, на който се позовават българските публикации.

Данните за броя на пътнотранспортните произшествия, докладвани от различните държави членки на ЕС, широко се разминават. Всеки опит за подреждането на държавите по този показател би довел до изопачаване.

АМ „Тракия” между София и Пловдив е най-натоварената отсечка през 2018 г.

Ето защо Европейската комисия никога не прави класации на държавите членки въз основа на данните за броя на пътните злополуки, акцентира още в изявлението си от българското представителство.