Няма риск за връщане на средства, предоставени от ЕС за построените досега и за изграждащите се участъци от АМ "Струма", съобщиха от Агенцията "Пътна инфраструктура" /АПИ/. Оттеглянето на апликационната форма за отсечката между Крупник и Кресна не е нито оттегляне на проекта, нито отказваме от европейското финансиране, а продължаване на работата.
От Пътната агенция посочват, че правят за пореден път това уточнение по повод спекулативни, според агенцията, твърдения на неправителствени организации.
Към проекта не се прибавят документи, а действия и мерки, които вече са планирани в доклада за ОВОС при рехабилитацията на съществуващото трасе на път Е-79. Те ще се изпълнят по-рано от предвиденото още през тази година.
Георги Терзийски: България няма да загуби тези 268 млн. европейско финансиране за АМ „Струма“
В прессъобщението на АПИ се изтъква, че българската страна винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели. Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация, като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ "Струма" през Кресненския пролом.
България оттегля апликационната форма за АМ „Струма“ през Кресненското дефиле
На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант - Г 10.50, в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологичните изисквания, отбелязват от АПИ. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки. За намаляване на въздействието върху обекти от "Натура 2000" от съществуващия път E-79, Агенцията "Пътна инфраструктура" се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина четири метра върху тротоарите на големите съоръжения. За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видеосистема за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване на организацията на движение в Кресненското дефиле.
Европарите от "Струма" отиват за друга магистрала - от София до Калотина
Решаващо предимство на варианта Г10.50, за който има действащо и влязло в сила Решение по ОВОС, е еднопосочното движение на превозните средства, което съществено ще намали трафика в дефилето и риска от пътни инциденти, посочват още от АПИ. Изпълнението на този вариант ще позволи значителна гъвкавост при експлоатацията на пътя, каквато в момента липсва. Избраният вариант на трасе е особено благоприятен в сравнение с всички останали алтернативи, тъй като двете платна за движение не се намират близо едно до друго и при тежък пътен инцидент има къде да се насочи трафикът. Това ще позволи бърза и безопасна реакция на полиция, пожарна, пътни служби, както и ще улесни движението.
От АПИ съобщават, че извършващите се в момента строителни дейности в отсечката от Благоевград до Крупник и тунела "Железница" са в друга утвърдена от ЕК апликационна форма и тяхното строителство продължава с усилени темпове. На обектите се работи при пълна мобилизация. На тунел "Железница", чието изграждане започна през октомври м.г., са прокопани първите 400 м, като се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната - 125 м.
От Пътната агенция посочват, че правят за пореден път това уточнение по повод спекулативни, според агенцията, твърдения на неправителствени организации.
Към проекта не се прибавят документи, а действия и мерки, които вече са планирани в доклада за ОВОС при рехабилитацията на съществуващото трасе на път Е-79. Те ще се изпълнят по-рано от предвиденото още през тази година.
Георги Терзийски: България няма да загуби тези 268 млн. европейско финансиране за АМ „Струма“
В прессъобщението на АПИ се изтъква, че българската страна винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели. Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация, като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ "Струма" през Кресненския пролом.
България оттегля апликационната форма за АМ „Струма“ през Кресненското дефиле
На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант - Г 10.50, в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологичните изисквания, отбелязват от АПИ. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки. За намаляване на въздействието върху обекти от "Натура 2000" от съществуващия път E-79, Агенцията "Пътна инфраструктура" се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина четири метра върху тротоарите на големите съоръжения. За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видеосистема за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване на организацията на движение в Кресненското дефиле.
Европарите от "Струма" отиват за друга магистрала - от София до Калотина
Решаващо предимство на варианта Г10.50, за който има действащо и влязло в сила Решение по ОВОС, е еднопосочното движение на превозните средства, което съществено ще намали трафика в дефилето и риска от пътни инциденти, посочват още от АПИ. Изпълнението на този вариант ще позволи значителна гъвкавост при експлоатацията на пътя, каквато в момента липсва. Избраният вариант на трасе е особено благоприятен в сравнение с всички останали алтернативи, тъй като двете платна за движение не се намират близо едно до друго и при тежък пътен инцидент има къде да се насочи трафикът. Това ще позволи бърза и безопасна реакция на полиция, пожарна, пътни служби, както и ще улесни движението.
От АПИ съобщават, че извършващите се в момента строителни дейности в отсечката от Благоевград до Крупник и тунела "Железница" са в друга утвърдена от ЕК апликационна форма и тяхното строителство продължава с усилени темпове. На обектите се работи при пълна мобилизация. На тунел "Железница", чието изграждане започна през октомври м.г., са прокопани първите 400 м, като се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната - 125 м.