Първият електронен пазар за плодове и зеленчуци на едро стартира в България. Неговите цели са да скъси веригата на доставка, да осъществи пряк контакт между производител и купувач и да предложи изгодни цени за всички участници. За момента се предлагат само български стоки, като идеята е да се увеличи родното производство.
Електронният портал „Градинария" за свежи плодове и зеленчуци ще намали дела на сивата икономика, това предвиждат от Националния съюз на градинарите в България. Всеки сам ще определя цената на продукцията, която предлага, заяви експертът Мариана Милтенова.
"Всеки производител може да предложи своя оферта със съответните количества и сортове продукция, която произвежда, условията за доставка, цената, на която търси и на която предлага продукцията си. Съответно търговците също могат да публикуват свои оферти и да заявят какво търсят, каква продукция искат да купят, какви количества, в каква ориентировъчна цена и всяка от двете групи може да вижда офертите на другите и да си избире с кого да контактува и да проведе разговори, за да сключи впоследствие сделка", каза Милтенова. Самата сделка се осъществява извън сайта, а той само създава условията за контакт между страните - търговци и производители или преработватели.
Абонаментите за предлагане на оферти са на символични цени между 50 и 60 стотинки. Предстои сайтът на „Градинария" да бъде преведен на английски и румънски език.