SPORT DEPOT е най-голямата верига магазини за спортни стоки в България. Можете да откриете иновативни и ексклузивни продукти, както и разнообразни решения за спорта и свободното време. Провокирането на клиентския интерес в онлайн и офлайн търговията е изключително важно за успешния бизнес. В магазините клиентът има директен достъп до предлаганите стоки. При онлайн търговията потенциалният клиент трябва да е сигурен, че продуктът ще му бъде полезен.
Иво Тодоров, който има над 25 години опит в сферата на маркетинга и рекламата, разкрива, каква е мисията на компанията. Той започва своята маркетинг кариера през 1996 г., като през годините трупа главно опит в ритейл бизнеса, превръщайки го в основен фокус на своето развитие. През 2007 г. започва работа в маркетинг отдела на SPORT DEPOT, а през 2011 г. оглавява отдела като негов маркетинг директор. С неговия екип са отговорни за създаването и изпълнението на маркетинг стратегията на компанията, която е фокусирана изцяло върху omni-channel бизнес модела за успех в offline и online среда.
Кога, как и кой стартира бизнеса на SPORT DEPOT?
SPORT DEPOT стартира дейността си в далечната 1998 г. Първоначално като магазин и дистрибутор на фитнес уреди, а впоследствие веригата се разраства и поетапно претърпява голяма промяна в асортимента и мащаба.
През 2001 г. отваря търговски офиси в Сърбия, а през 2008 г. - и в Румъния.
През 2007 г. започва работа с италианската марка Lotto, което на практика се явява „отварянето“ на SPORT DEPOT за света на спортните дрехи и обувки.
Важен етап от развитието на компанията е включването в международната група SPORT 2000 през 2009 г.
SPORT DEPOT е пионер в интернет търговията в България, като към момента www.sportdepot.bg e най-големият сайт за спортни стоки в страната и един от трите най-големи на Балканския полуостров.
Фирмата оперира със собствени сайтове в Гърция, Румъния, Сърбия, Босна, а от 2023 г. и в Хърватия и Словения.
Оборотът на компанията за 2022 г. е 105 млн. лв. и има 600 служители.
Основателят на компанията е Красимир Цонов, който и до ден-днешен е главен изпълнителен директор.
Каква е мисията на вашата компания?
Чрез спорта ние осигуряваме страхотно преживяване и подобряваме качеството на живот.
Ние сме иновативни и отговорни към нашите клиенти, служители и партньори.
Нашата визия е да бъдем водещият търговец на спортни стоки на Балканите, а стремежът ни е да вдъхновяваме хората да изпитат енергията и емоцията от спорта.
Кое е вашето конкурентно предимство пред брандове във вашата ниша?
От стартирането си до днес ние не спираме да развиваме нашето продуктово портфолио. Нашата цел е да предложим на клиентите ни много голям избор от качествени продукти от доказани световни марки. Започнахме с продажба и дистрибуция на 3 марки, а в момента сме официални търговски партньори на над 160 марки.
Стратегията ни е проста – никога да не спираме да се развиваме.
Стремим се да надграждаме и да усъвършенстваме всичко, с което се захващаме, да подобряваме процеси, услуги, планиране, маркетинг и др.
Сферата на маркетинга е нашата най-голяма сила и най-голяма слабост. Продуктите, които предлагаме, са масови, а марките са много разпознаваеми.
Когато правим маркетинг кампании ние черпим от опита и идеите на най-добрите практики по света, а често провеждаме и кампании, съвместно със световни брандове.
Развитието на магазинната мрежа, паралелно и балансирано заедно с развитието на онлайн продажбите, също ни дават много голямо предимство. Безспорен факт е, че синергията между офлайн и онлайн търговията е много силна, а търговците, които развиват тези два канала балансирано, винаги имат предимство. Не спираме да подобряваме и реновираме нашите магазини, както и да отваряме нови. Не спираме също така да се развиваме и онлайн.
Опитът ни показва, че когато отворим магазин в нов град, онлайн оборотът ни от този град рязко нараства, почти двойно, още през първата година. Това показва, че имаме успешна стратегия, отлична синергия между каналите на търговия и маркетинг и печелим доверието у потребителите.
Ние предлагаме омниканален метод на търговия – силна магазинна мрежа, онлайн магазин, едрова търговия. Развиваме и силен Teamsport сегмент, където имаме големи успехи – екипираме много известни отбори, работим с много федерации, клубове и индивидуални спортисти. Това създава едно много по-силно доверие у клиента.
Всеки, който закупи продукт онлайн, може да отиде във физически магазин, да го върне на място, да си получи парите на момента и в същото време има възможност да получи съдействие да избере нещо друго, ако желае.
С какъв екип разполага компанията и колко от тези хора са ангажирани в онлайн дейността ѝ?
В компанията работят над 600 души. Голяма част са служители на ритейл мрежата, но администрацията също е голяма и наброява над 80 човека в различни отдели като Маркетинг, Е-комерс, Логистика, Финанси, Едрова търговия и др.
Какви цели си поставяте?
Нашата основна цел е да бъдем водещ търговец на спортни стоки на Балканския полуостров.
Всяка година поставяме ясно измерими цели като финансови таргети, параметри за ефективност, подобрения на процеси, внедряване на нови практики, подобряване на портфолиото от продукти, услугите, които предлагаме и удовлетвореността на клиентите.
Как бихте завършили изречението: Да се прави онлайн бизнес в България си струва защото...?
Защото това е настоящето. Преди няколко години казвахме „защото това е бъдещето“, но бъдещето вече е тук. Всичко се случва онлайн и всички са онлайн. Настоящето е онлайн. Бъдещето е още по-предизвикателно и интересно и само тези, които умеят да се променят бързо, ще успеят да се адаптират.
На второ място – защото онлайн бизнесът е гръбнакът на съвременния бизнес. Пандемията доказа това. Онлайн бизнесът ни помогна да преминем през кризата и предизвикателствата по-лесно и да извлечем ползи.
Toва, което е важно за нашия бизнес, в допълнение на казаното дотук, е, че ние се стремим да се развиваме в няколко различни посоки.
Едната от тях е базата – магазинната ни мрежа. Тук непрекъснато реинвестираме в подобряване на оборудването, реновации, промяна на обстановката и атмосферата в магазините ни, така че да предоставим едно добро преживяване на клиентите ни. Изграждаме различни зони за интеракция, както и концепции от типа SiS (shop-in-shop) или с други думи казано „магазин вътре в магазина“, която кара клиентите да се почувстват като част от специално избран кръг от ентусиасти. Shop in Shop секторите са изградени изцяло по стандартите на монобранд магазините на марките по света. Те предоставят вълнуващо потребителско изживяване, а в тях всеки фен на марката може да открие актуалната колекция, която ще ви впечатли с невероятни модели и изключителен дизайн.
През декември 2021 г. изградихме нов мега магазин (Sport Depot Mega Store) в София. Този магазин беше първият в Европа, в който имплементирахме най-новата ритейл дизайн концепция на SPORT 2000, която наистина е много добра. След това подобни магазини отвориха в Белгия, Германия, и дори на о. Мавриций. Бяхме един от малкото магазини в Европа, които изградиха уникална SiS зона за adidas Terrex – изключително популярна и все по-актуална серия на adidas за outdoor ентусиасти.
Не спираме развитието на мрежата си само в България. През 2019 г. отворихме огромен физически магазин и в Гърция (Солун), който на практика е най-големият магазин в северната част на страната.
Другата част е онлайн бизнесът – непрекъснати подобрения на платформата, процесите и технологиите. За нас е много важно да сме в крак с тенденциите и модерните технологии и услуги в онлайн търговията. В момента сме на финалната права за старта на изцяло нова платформа за електронна търговия, която ще бъде с много по-добри възможности. Настоящата я надграждахме много през годините, но тя изигра своята роля и вече е време да минем на нов етап.
Разработваме и мобилно приложение, което да направи нашия интернет магазин още по-достъпен и удобен за пазаруване.
Въвеждаме нови технологии и автоматизирани маркетингови решения, както и Chat Bot, който да поеме основното натоварване от повтарящи се ежедневни въпроси от клиенти. Благодарение на него една голяма част от въпросите, задавани ни от клиенти, на практика не достигат до оператор, а в същото време клиентът получава информацията, която му е необходима, и остава доволен.
Подобряваме логистиката и процесите, което също е много важно за устойчивия растеж.
Освен продажби в България развиваме и онлайн продажби в държави като Гърция, Сърбия, Босна, Хърватска и Словения.
Третото перо на нашия бизнес е едровата търговия, дистрибуцията на марки, развитие на франчайз мрежата. Разработваме и изцяло нова посока в търговията насочена към Team sports – работим с много различни отбори, клубове, федерации. През есента на 2022 г. отворихме специализиран магазин за футбол Absolute Teamsport. Това е иновативна и много успешна ритейл концепция, която се развива успешно в държави като Германия, Холандия, Белгия и др. Заради успеха на първия магазин, съвсем скоро отворихме и втори магазин в гр. Пловдив – град с много голям потенциал за отборните спортове.
Предстои стартиране и на онлайн канал за продажби на тази teamsport концепция.
И четвъртото направление, в което се развиваме, е сникърс индустрията, която си има своите специфики. За целта разработихме отделен бранд за специализирани магазини за лайфстайл спортни обувки – District. Това са малък формат магазини (200-400 кв. м), в които се предлага лимитирана селекция от много популярни марки за спортни обувки.
SPORT DEPOT e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.
Иво Тодоров, който има над 25 години опит в сферата на маркетинга и рекламата, разкрива, каква е мисията на компанията. Той започва своята маркетинг кариера през 1996 г., като през годините трупа главно опит в ритейл бизнеса, превръщайки го в основен фокус на своето развитие. През 2007 г. започва работа в маркетинг отдела на SPORT DEPOT, а през 2011 г. оглавява отдела като негов маркетинг директор. С неговия екип са отговорни за създаването и изпълнението на маркетинг стратегията на компанията, която е фокусирана изцяло върху omni-channel бизнес модела за успех в offline и online среда.
Sport Depot
SPORT DEPOT стартира дейността си в далечната 1998 г. Първоначално като магазин и дистрибутор на фитнес уреди, а впоследствие веригата се разраства и поетапно претърпява голяма промяна в асортимента и мащаба.
През 2001 г. отваря търговски офиси в Сърбия, а през 2008 г. - и в Румъния.
През 2007 г. започва работа с италианската марка Lotto, което на практика се явява „отварянето“ на SPORT DEPOT за света на спортните дрехи и обувки.
Важен етап от развитието на компанията е включването в международната група SPORT 2000 през 2009 г.
SPORT DEPOT е пионер в интернет търговията в България, като към момента www.sportdepot.bg e най-големият сайт за спортни стоки в страната и един от трите най-големи на Балканския полуостров.
Фирмата оперира със собствени сайтове в Гърция, Румъния, Сърбия, Босна, а от 2023 г. и в Хърватия и Словения.
Оборотът на компанията за 2022 г. е 105 млн. лв. и има 600 служители.
Основателят на компанията е Красимир Цонов, който и до ден-днешен е главен изпълнителен директор.
Sport Depot
Чрез спорта ние осигуряваме страхотно преживяване и подобряваме качеството на живот.
Ние сме иновативни и отговорни към нашите клиенти, служители и партньори.
Нашата визия е да бъдем водещият търговец на спортни стоки на Балканите, а стремежът ни е да вдъхновяваме хората да изпитат енергията и емоцията от спорта.
Sport Depot
От стартирането си до днес ние не спираме да развиваме нашето продуктово портфолио. Нашата цел е да предложим на клиентите ни много голям избор от качествени продукти от доказани световни марки. Започнахме с продажба и дистрибуция на 3 марки, а в момента сме официални търговски партньори на над 160 марки.
Стратегията ни е проста – никога да не спираме да се развиваме.
Стремим се да надграждаме и да усъвършенстваме всичко, с което се захващаме, да подобряваме процеси, услуги, планиране, маркетинг и др.
Сферата на маркетинга е нашата най-голяма сила и най-голяма слабост. Продуктите, които предлагаме, са масови, а марките са много разпознаваеми.
Когато правим маркетинг кампании ние черпим от опита и идеите на най-добрите практики по света, а често провеждаме и кампании, съвместно със световни брандове.
Развитието на магазинната мрежа, паралелно и балансирано заедно с развитието на онлайн продажбите, също ни дават много голямо предимство. Безспорен факт е, че синергията между офлайн и онлайн търговията е много силна, а търговците, които развиват тези два канала балансирано, винаги имат предимство. Не спираме да подобряваме и реновираме нашите магазини, както и да отваряме нови. Не спираме също така да се развиваме и онлайн.
Опитът ни показва, че когато отворим магазин в нов град, онлайн оборотът ни от този град рязко нараства, почти двойно, още през първата година. Това показва, че имаме успешна стратегия, отлична синергия между каналите на търговия и маркетинг и печелим доверието у потребителите.
Ние предлагаме омниканален метод на търговия – силна магазинна мрежа, онлайн магазин, едрова търговия. Развиваме и силен Teamsport сегмент, където имаме големи успехи – екипираме много известни отбори, работим с много федерации, клубове и индивидуални спортисти. Това създава едно много по-силно доверие у клиента.
Всеки, който закупи продукт онлайн, може да отиде във физически магазин, да го върне на място, да си получи парите на момента и в същото време има възможност да получи съдействие да избере нещо друго, ако желае.
Sport Depot
В компанията работят над 600 души. Голяма част са служители на ритейл мрежата, но администрацията също е голяма и наброява над 80 човека в различни отдели като Маркетинг, Е-комерс, Логистика, Финанси, Едрова търговия и др.
Какви цели си поставяте?
Нашата основна цел е да бъдем водещ търговец на спортни стоки на Балканския полуостров.
Всяка година поставяме ясно измерими цели като финансови таргети, параметри за ефективност, подобрения на процеси, внедряване на нови практики, подобряване на портфолиото от продукти, услугите, които предлагаме и удовлетвореността на клиентите.
Sport Depot
Защото това е настоящето. Преди няколко години казвахме „защото това е бъдещето“, но бъдещето вече е тук. Всичко се случва онлайн и всички са онлайн. Настоящето е онлайн. Бъдещето е още по-предизвикателно и интересно и само тези, които умеят да се променят бързо, ще успеят да се адаптират.
На второ място – защото онлайн бизнесът е гръбнакът на съвременния бизнес. Пандемията доказа това. Онлайн бизнесът ни помогна да преминем през кризата и предизвикателствата по-лесно и да извлечем ползи.
Sport Depot
Едната от тях е базата – магазинната ни мрежа. Тук непрекъснато реинвестираме в подобряване на оборудването, реновации, промяна на обстановката и атмосферата в магазините ни, така че да предоставим едно добро преживяване на клиентите ни. Изграждаме различни зони за интеракция, както и концепции от типа SiS (shop-in-shop) или с други думи казано „магазин вътре в магазина“, която кара клиентите да се почувстват като част от специално избран кръг от ентусиасти. Shop in Shop секторите са изградени изцяло по стандартите на монобранд магазините на марките по света. Те предоставят вълнуващо потребителско изживяване, а в тях всеки фен на марката може да открие актуалната колекция, която ще ви впечатли с невероятни модели и изключителен дизайн.
През декември 2021 г. изградихме нов мега магазин (Sport Depot Mega Store) в София. Този магазин беше първият в Европа, в който имплементирахме най-новата ритейл дизайн концепция на SPORT 2000, която наистина е много добра. След това подобни магазини отвориха в Белгия, Германия, и дори на о. Мавриций. Бяхме един от малкото магазини в Европа, които изградиха уникална SiS зона за adidas Terrex – изключително популярна и все по-актуална серия на adidas за outdoor ентусиасти.
Не спираме развитието на мрежата си само в България. През 2019 г. отворихме огромен физически магазин и в Гърция (Солун), който на практика е най-големият магазин в северната част на страната.
Другата част е онлайн бизнесът – непрекъснати подобрения на платформата, процесите и технологиите. За нас е много важно да сме в крак с тенденциите и модерните технологии и услуги в онлайн търговията. В момента сме на финалната права за старта на изцяло нова платформа за електронна търговия, която ще бъде с много по-добри възможности. Настоящата я надграждахме много през годините, но тя изигра своята роля и вече е време да минем на нов етап.
Разработваме и мобилно приложение, което да направи нашия интернет магазин още по-достъпен и удобен за пазаруване.
Въвеждаме нови технологии и автоматизирани маркетингови решения, както и Chat Bot, който да поеме основното натоварване от повтарящи се ежедневни въпроси от клиенти. Благодарение на него една голяма част от въпросите, задавани ни от клиенти, на практика не достигат до оператор, а в същото време клиентът получава информацията, която му е необходима, и остава доволен.
Подобряваме логистиката и процесите, което също е много важно за устойчивия растеж.
Освен продажби в България развиваме и онлайн продажби в държави като Гърция, Сърбия, Босна, Хърватска и Словения.
Третото перо на нашия бизнес е едровата търговия, дистрибуцията на марки, развитие на франчайз мрежата. Разработваме и изцяло нова посока в търговията насочена към Team sports – работим с много различни отбори, клубове, федерации. През есента на 2022 г. отворихме специализиран магазин за футбол Absolute Teamsport. Това е иновативна и много успешна ритейл концепция, която се развива успешно в държави като Германия, Холандия, Белгия и др. Заради успеха на първия магазин, съвсем скоро отворихме и втори магазин в гр. Пловдив – град с много голям потенциал за отборните спортове.
Предстои стартиране и на онлайн канал за продажби на тази teamsport концепция.
И четвъртото направление, в което се развиваме, е сникърс индустрията, която си има своите специфики. За целта разработихме отделен бранд за специализирани магазини за лайфстайл спортни обувки – District. Това са малък формат магазини (200-400 кв. м), в които се предлага лимитирана селекция от много популярни марки за спортни обувки.
SPORT DEPOT e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.