Доверието на потребителите намалява
Доверието на потребителите намалява / ThinkStock/Getty Images

През юли общият показател на доверие на потребителите намалява с 0.6 пункта спрямо април, което се дължи на пониженото доверие сред градското население, съобщи Националният статистически институт. При населението в селата равнището на показателя остава без промяна.

Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца е по-малко негативна в сравнение с предходната анкета, в резултат на което балансовият показател се покачва с 1.6 пункта. В очакванията им за следващите дванадесет месеца обаче се наблюдава известен песимизъм.

Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани от предходната анкета. Същевременно инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца се засилват. По-негативни в сравнение с април са и очакванията им за безработицата в страната през следващите дванадесет месеца.

По отношение на финансовото състояние на домакинствата оценките и очакванията на потребителите, живеещи в градовете се влошават, докато сред населението в селата се наблюдава известен оптимизъм.

През юли се регистрира леко подобрение на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са благоприятни.