България има най-лошият таксиметров парк в Европа
България има най-лошият таксиметров парк в Европа / снимка: БГНЕС, архив
България има най-лошият таксиметров парк в Европа
68464
България има най-лошият таксиметров парк в Европа
  • България има най-лошият таксиметров парк в Европа

Трябва да се завишат изискванията за таксиметровите водачи, защото не може такъв да става всеки, който няма какво да прави и реши, че иска да кара такси. Това е мнението на бившия вицепремиер и министър на транспорта Николай Василев, което той изрази в студиото на предаването „Седмицата”.

Василев е убеден, че възрастта на таксиметровите автомобили е част от модернизацията на България и в даден случай би било по-добре пътниците да плащат малко по-висока тарифа за превоз, но да се возят в по-нови автомобили.

„Едно такси, което е на четири години само и е карано над половин милион километра, не знам кой гражданин би си купил тази кола, но ако таксиметров шофьор си купи тази кола според мен нейната стойност ще бъде по-ниска от тази на ремонта, който ще трябва да направи след това затова изобщо не смятам, че има икономическа социална или някаква човешка необходимост да караме 20-годишни таксита в Полски Тръмбеш. В същото време животът на гражданите и в Полски Тръмбеш, и на германските туристи в Златни пясъци, и на хората в другите градове е по-важен от цената на 20-годишен автомобил”, коментира той.

„Разбирам, че психотест всяка година е малко прекалено - става дума за десетки хиляди души. От друга страна, когато се случи събитие като на Цариградско шосе преди няколко месеца (бел.ред. таксиметров шофьор се вряза в автобусна спирка и помете 12 души, двамата от които загинаха), обществените приоритети като че ли се пренареждат”, коментира още Николай Василев.

България има най-лошият таксиметров парк в Европа. Колкото съм пътувал, смятам, че няма европейска столица с по-лош таксиметров парк, коментира още той пред Дарик. „Там автомобилите не само, че са средно пак на по-ниска възраст от нашите от 0 до 10 години, а и са от по-престижни марки”, каза той.

„И в България доста се подобри таксиметровия парк. Не става дума за чисто нови автомобили и лимузини, но все пак за автомобили между 0 и 10 години. Представете си какво беше от 0 до 35 години - имаше много автомобили, на които им липсваха цели части от купето. За безопасността на пътниците изобщо да не говорим. Сега България има един по-нормален таксиметров парк, част от който е на над 1 млн. км пробег”, призна Василев.

Относно идеята за отмяна на изискването за възрастта на таксиметровите автомобили Николай Василев коментира: „Не зная защо някой се сети, че това трябва да се отменя. Не мога да повярвам, че в Министерството на транспорта ще има ръководители, които ще се вържат на подобно предложение. Не съм чул министърът да се е съгласил и се надявам това никога да не стане. Ако министерството си направи труда да проучи общественото мнение, както и нагласата на повечето таксиметрови шофьори, сигурен съм, че няма да направи подобен ход”.