/ Дарик Враца
В навечерието на 24 май, когато почитаме светите братя Кирил и Методий и създаденото от тях, във Враца бе открита изложба  под надслов #ДайНаКирилица. „Откриваме тази изложба почитайки Кирил и Методий, закрилници на Европа, които създадоха нашата писменост, почитаме техните ученици, които я съхраниха и я донесоха в България, почитаме  далновидността на онези държавници – свети княз Борис Михаил и цар Симеон Велики, които дадоха радушен прием на буквите.

Децата на Враца рисуваха азбуката

И днес повече от 200 млн. души по земното кълбо пишат на буквите, които ние българите съхранихме и предадохме“,
подчерта при откриването народният представител Красимир Богданов, създател на Патриотичната програма.
 

#ДайНаКирилица
Дарик Враца


Той обяви, че това, което иска като народен представител е да  промени така законите на страната, че използването на българската писменост да бъде задължително. Затова вече в Народното събрание е внесен за разглеждане Закон за българския език. „И една от основните му цели е съхраняването на кирилицата и на българската писменост…В работата ми като учител съм срещал примери, при които учениците пишат дори в училище на така наречената „маймуница“ или „шльокавица“.

Изложба #ДайНаКирилица откриват във Враца

При откриването бе и Мариела Мутафова – член на УС на АСОРИ – организацията, подготвила изложбата. „Нашата основна цел е да достигнем до младите хора, да им покажем, че е модерно да се пише на кирилица. Ние сме екип от млади хора завършили в чужбина, но нашата основна гордост винаги е била да пишем на кирилица.

#ДайНаКирилица
Дарик Враца


Нека използваме правилно и грамотно кирилицата!, апелира тя и призова всички, попаднали в на интересни примери написани на т.нар. „шльокавица“ да ги изпратят на #ДайНаКирилица.

Изложбата съдържа постери с различни примери. Сред тях – стихотворения на Вапцаров и на Ботев, написани на български език, а после и на латиница, с включени числа като 6 и 4, заместващи български букви.
 

#ДайНаКирилица
Дарик Враца


Идеята е да се покаже, че написано така - се губи усещането и емоциите, които създават оригиналите, на места се губи дори и смисъла на написаното.