Методика за адаптирано физическо възпитание на деца с увреждания разработват във В. Търново
Методика за адаптирано физическо възпитание на деца с увреждания разработват във В. Търново / Дарик нюз
Методика за адаптирано физическо възпитание на деца с увреждания разработват във В. Търново
63131
Методика за адаптирано физическо възпитание на деца с увреждания разработват във В. Търново
  • Методика за адаптирано физическо възпитание на деца с увреждания разработват във В. Търново

Двайсет момчета и момичета на възраст от шест до седемнайсет години, посещаващи Дневния център за деца с увреждания във В. Търново, са участвали в пилотно за България изследване, съобщи доцент Теодора Давидова. Те я експерт по проекта на великотърновското сдружение „Виктория11"- „Стъпки към самостоятелност", реализиран с финансовата подкрепа на датската фондация „Велукс". Целта е да се създаде и популяризира специализирана методика за адаптирано физическо възпитание на деца със специални потребности.

Резултатите от изследването бяха представени на кръгла маса, в която се включиха директорът на Дирекция „Социални дейности и здравеопазване" Росица Димитрова, декана на Педагогическия факултет на ВТУ доц. Розалия Кузманова, преподаватели и специалисти в областта. Адаптираното физическо възпитание на деца с увреждания извън специализирани спортни федерации, като тази на глухите например, е новост за България стана ясно на форума.

В масовите училища те просто са освободени от часовете по физическо и остават пасивни наблюдатели, защото липсва методика и база за тяхното включване. При обследването обаче са показали резултати, които са впечатлили дори директорката на центъра в старата столица Светлана Хаджийска, която е всеки ден с тях от създаването му преди пет години.

Според доц. Давидова подготвяната методика ще помогне за решаването на редица задачи както от педагогическо, така и от социално естество и ще подпомогне интегрирането на деца с увреждания в колектива. В училище в часовете могат да влизат преподаватели, които да работят с тях и така по-лесно да ги приобящят към връстниците им. Системните физически занимания са изключетелно полезни за деца със специални потребности, тъй като подобряват здравословното им състояние, координация и двигателни умения и закаляват организма, обясни още Теодора Давидова.

Чуйте повече от нея в звуковия файл.