С 13 стотинки да се повишат тарифите за километър на таксиметровите автомобили във Варна. Това реши комисията по транспорт към Общинския съвет, вдигайки минималните тарифи за превоз на километър в рамките на община Варна. Така возенето на жълтите коли ще струва 0.88 лева за километър през деня и 0,98 лева нощем.
От 1 ст. до 1,09 лв. - колко да е минималната тарифа на такситата във Варна?
Преди да влезе в сила увеличението, то трябва да бъде гласувано на предстоящата тази седмица сесия на Общинския съвет, след което ще има 14-дневен срок за обжалване.
Скоро Варна ще остане без таксита, предупредиха шофьори
Решението транспортната комисия взе след близо час дебати и изслушване на представители на таксиметровия бранш. Бяха разгледани общо 5 предложения на таксиметрови компании в града, като приетото бе най-ниското. Най-високото пък бе за тарифи 1.00 лева за километър през деня и 1.20 лева през нощта. Подкрепа не срещнаха предложенията за увеличаване на първоначалната такса и въвеждане на лятна таксиметрова тарифа.
Сегашните минимални тарифи са въведени през 2016 г. От тогава досега разходите на водачите са нараснали значително. Въведен е алтернативният данък, увеличени се осигуровките, таксите на централите, наемите на колите, ремонтните услуги и др. Влошената инфраструктура пък води до по-малка възможност за изпълнение на поръчки и съответно до намаляване на доходите, бяха някои от доводите. Много от представителите на таксиметровия бранш признаха, че за да увеличат печалбата си, водачите на жълти коли нарушават изискването за работно време от максимум 8 часа.
Според управителя на „Триумф такси” Левон Шакариян, в пъти е разликата в стойността на колите, които обслужват варненци. Има автомобили, чиято стойност е 10 000 лева и такива, които струват 45 000 лева. Много от водачите обаче си купували нови и по-скъпи коли не защото правят по-голям оборот, а защото има ситуации, в които клиентите си избират такси според колата. Това се случвало основно през лятото с туристи, отбеляза Шакариян. По думите, за да могат повече водачи да си позволят нови коли, е необходимо повишаване на минималните тарифи.
Ивелин Георгиев от „Хипо такси” разкри, че средният курс на такситата им е 3,5 км. На смяна жълтите коли изминават по около 140 км, като с клиент са през около половината от тях. Шефът на таксиметрова централа разкри, че се случва клиенти да пътуват на разстояние по-малко от километър за около 1,50 лева. Това е нерентабилно за шофьорите и затова този вид поръчки често не се изпълнявали.
В дискусията се включи и управителят на „Ласия” Иван Михайлов. „Приемете, че ще спрете войната”, заяви той пред съветниците . По думите му печалбата на таксиметровия шофьор не се определя толкова от размера на тарифата, а в каква част от пробега на таксито до шофьора ще има клиент. Михайлов отбеляза, че за 3 км средна поръчка с новите тарифи разликата ще е малко над 30 стотинки.
„Ако клиент във Варна не може да си я позволи, дори и като бакшиш за водача, значи за съжаление сме не само ние. За съжаление и всички варненци са с печалбите, които таксиметровите шофьори имат”, коментира шефът на „Ласия”.
Представители на независимия транспортен синдикат „Авто” заявиха, че има отлив на кадри от професията. В същото време обаче стана ясно, че от 2016 г. насам издадените разрешителни за таксиметров превоз във Варна са се увеличили с 400.
От членовете на транспортната комисия единствено Димитър Карбов (НФСБ) гласува против увеличението на минималните тарифи. Според него при наличие на пазарна икономика в държавата, няма как Общинският съвет да се меси в ценообразуването, не само на таксиметровите услуги.
„Утре ще дойдат хлебопроизводителите и тези, които продават хляб, и ще кажат: При нас имаме проблеми. Едва оцеляваме. Дайте да въведем една ставка за цената хляба. Това не е правилно и коректно”, коментира Карбов.
Таксиметровите коли, които имат право да возят пътници във Варна, са 2112 на брой. 48 от тях обаче са с прекратена през годината регистрация. Това показва справка в Регистъра на издадените от Община Варна разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници през тази година. Данните са към 4 декември тази година и дават информация за автомобилите, платили патентен данък.
„Дачия” (705) и „Шевролет” (421 )са най-често срещаните марки автомобили. След тях се нареждат „Опел” (320), „Фолксваген” (189) и „Шкода” (87). Любопитна подробност е, че сред платилите патентен данък има 16 коли „Мерцедес” и две ВАЗ 2107, но нито една с марка „БМВ”, „Ауди” или „Алфа Ромео”. Сред легалните варненски таксита има 60 коли с регистрация, която не е варненска.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
От 1 ст. до 1,09 лв. - колко да е минималната тарифа на такситата във Варна?
Преди да влезе в сила увеличението, то трябва да бъде гласувано на предстоящата тази седмица сесия на Общинския съвет, след което ще има 14-дневен срок за обжалване.
Скоро Варна ще остане без таксита, предупредиха шофьори
Решението транспортната комисия взе след близо час дебати и изслушване на представители на таксиметровия бранш. Бяха разгледани общо 5 предложения на таксиметрови компании в града, като приетото бе най-ниското. Най-високото пък бе за тарифи 1.00 лева за километър през деня и 1.20 лева през нощта. Подкрепа не срещнаха предложенията за увеличаване на първоначалната такса и въвеждане на лятна таксиметрова тарифа.
Сегашните минимални тарифи са въведени през 2016 г. От тогава досега разходите на водачите са нараснали значително. Въведен е алтернативният данък, увеличени се осигуровките, таксите на централите, наемите на колите, ремонтните услуги и др. Влошената инфраструктура пък води до по-малка възможност за изпълнение на поръчки и съответно до намаляване на доходите, бяха някои от доводите. Много от представителите на таксиметровия бранш признаха, че за да увеличат печалбата си, водачите на жълти коли нарушават изискването за работно време от максимум 8 часа.
Според управителя на „Триумф такси” Левон Шакариян, в пъти е разликата в стойността на колите, които обслужват варненци. Има автомобили, чиято стойност е 10 000 лева и такива, които струват 45 000 лева. Много от водачите обаче си купували нови и по-скъпи коли не защото правят по-голям оборот, а защото има ситуации, в които клиентите си избират такси според колата. Това се случвало основно през лятото с туристи, отбеляза Шакариян. По думите, за да могат повече водачи да си позволят нови коли, е необходимо повишаване на минималните тарифи.
Ивелин Георгиев от „Хипо такси” разкри, че средният курс на такситата им е 3,5 км. На смяна жълтите коли изминават по около 140 км, като с клиент са през около половината от тях. Шефът на таксиметрова централа разкри, че се случва клиенти да пътуват на разстояние по-малко от километър за около 1,50 лева. Това е нерентабилно за шофьорите и затова този вид поръчки често не се изпълнявали.
В дискусията се включи и управителят на „Ласия” Иван Михайлов. „Приемете, че ще спрете войната”, заяви той пред съветниците . По думите му печалбата на таксиметровия шофьор не се определя толкова от размера на тарифата, а в каква част от пробега на таксито до шофьора ще има клиент. Михайлов отбеляза, че за 3 км средна поръчка с новите тарифи разликата ще е малко над 30 стотинки.
„Ако клиент във Варна не може да си я позволи, дори и като бакшиш за водача, значи за съжаление сме не само ние. За съжаление и всички варненци са с печалбите, които таксиметровите шофьори имат”, коментира шефът на „Ласия”.
Представители на независимия транспортен синдикат „Авто” заявиха, че има отлив на кадри от професията. В същото време обаче стана ясно, че от 2016 г. насам издадените разрешителни за таксиметров превоз във Варна са се увеличили с 400.
От членовете на транспортната комисия единствено Димитър Карбов (НФСБ) гласува против увеличението на минималните тарифи. Според него при наличие на пазарна икономика в държавата, няма как Общинският съвет да се меси в ценообразуването, не само на таксиметровите услуги.
„Утре ще дойдат хлебопроизводителите и тези, които продават хляб, и ще кажат: При нас имаме проблеми. Едва оцеляваме. Дайте да въведем една ставка за цената хляба. Това не е правилно и коректно”, коментира Карбов.
Таксиметровите коли, които имат право да возят пътници във Варна, са 2112 на брой. 48 от тях обаче са с прекратена през годината регистрация. Това показва справка в Регистъра на издадените от Община Варна разрешения за извършване на таксиметров превоз на пътници през тази година. Данните са към 4 декември тази година и дават информация за автомобилите, платили патентен данък.
„Дачия” (705) и „Шевролет” (421 )са най-често срещаните марки автомобили. След тях се нареждат „Опел” (320), „Фолксваген” (189) и „Шкода” (87). Любопитна подробност е, че сред платилите патентен данък има 16 коли „Мерцедес” и две ВАЗ 2107, но нито една с марка „БМВ”, „Ауди” или „Алфа Ромео”. Сред легалните варненски таксита има 60 коли с регистрация, която не е варненска.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК