Да бъдат повишени минималните цени за таксиметров превоз от 0,75 лв. на 0,97 лв. за дневна и от 0,85 лв. на 1,07 лв. за нощна тарифа. Това поискаха на заседание на транспортната комисия таксиметрови шофьори. Те мотивираха предложението си с повишените разходи, които правели оцеляването им в бранша невъзможно.
Варненски таксиджии отново искат по-високи тарифи
Според председателя на синдиката „Авто 94” Димчо Иванов цената, която е приета за минимална, е под себестойността на услугата и шофьорите карат на загуба. Именно заради това много от тях се отказват от професията, или се преквалифицират и заминават за чужбина да работят като тираджии. Годишният разход на един водач на таксиметров автомобил е около 12 хил. лв., подчерта Иванов.
Шофьорите добавиха още, че ако не бъдат взети мерки, Варна ще остане без този вид услуга. Те се оплакаха и от големите компании за таксиметров превоз, които по техни думи налагали монопол. От 3000 коли преди време, сега в града има не повече от 1800, твърдят шофьорите.
В искането за определяне на по-високи минимални цени има резон, тъй като наистина скачат и инфлацията, и данъците, заяви общинският съветник Януарий Вичев.
Според Мартин Андонов, пък пазарът определя цените и конкуренцията. Той припомни, че максималната цена за километър пробег е 2 лв. и шофьорите могат да ползват и нея като тарифа.
Определянето на минимална цена противоречи на всички пазарни принципи, коментира неговият колега Станислав Иванов.
В крайна сметка общинарите гласуваха против искането на таксиметровите шофьори, но обещаха да се помисли дали те могат да бъдат облекчени чрез намаляване на патентния данък.
Тема на разговори бяха и таксиметровите стоянки. По време на заседанието стана ясно, че ще бъде направена актуализация на местата за спиране на таксита. Част от пиаците, които отдавна не се ползват, ще бъдат премахнати, като същевременно бъдат обособени нови.
Местните депутати решиха още да се направи финансов анализ как би се отразило на „Градски транспорт” пенсионерите и хората с увреждания да пътуват преференциално с една карта по всички линии.
Варненски таксиджии отново искат по-високи тарифи
Според председателя на синдиката „Авто 94” Димчо Иванов цената, която е приета за минимална, е под себестойността на услугата и шофьорите карат на загуба. Именно заради това много от тях се отказват от професията, или се преквалифицират и заминават за чужбина да работят като тираджии. Годишният разход на един водач на таксиметров автомобил е около 12 хил. лв., подчерта Иванов.
Шофьорите добавиха още, че ако не бъдат взети мерки, Варна ще остане без този вид услуга. Те се оплакаха и от големите компании за таксиметров превоз, които по техни думи налагали монопол. От 3000 коли преди време, сега в града има не повече от 1800, твърдят шофьорите.
В искането за определяне на по-високи минимални цени има резон, тъй като наистина скачат и инфлацията, и данъците, заяви общинският съветник Януарий Вичев.
Според Мартин Андонов, пък пазарът определя цените и конкуренцията. Той припомни, че максималната цена за километър пробег е 2 лв. и шофьорите могат да ползват и нея като тарифа.
Определянето на минимална цена противоречи на всички пазарни принципи, коментира неговият колега Станислав Иванов.
В крайна сметка общинарите гласуваха против искането на таксиметровите шофьори, но обещаха да се помисли дали те могат да бъдат облекчени чрез намаляване на патентния данък.
Тема на разговори бяха и таксиметровите стоянки. По време на заседанието стана ясно, че ще бъде направена актуализация на местата за спиране на таксита. Част от пиаците, които отдавна не се ползват, ще бъдат премахнати, като същевременно бъдат обособени нови.
Местните депутати решиха още да се направи финансов анализ как би се отразило на „Градски транспорт” пенсионерите и хората с увреждания да пътуват преференциално с една карта по всички линии.