Вече са достъпни новите електронни услуги в сайта на Националната агенция за приходите, съобщиха за Дарик от НАП - Варна. От 8 февруари е активирана системата, даваща възможност на гражданите да направят справка за осигурителния доход, върху който се внасят задължителните осигуровки, и за трудовия договор, обявен от работодателя.
Справка онлайн може да се направи за вноските за допълнително задължително пенсионно осигуряване (вноски за втора пенсия), включително информация за пенсионния фонд. По интернет има възможност да се подаде и искане за издаване на данъчен документ, което е изцяло нова услуга.
Услугите са безплатни и достъпни след получаване на персонален идентификационен код (ПИК). Издаването му става на гишетата в салона за обслужване на клиенти. Заявлението се подава след като се получи номер от системата за опашки /от менюто се избира „Удостоверение за ПИК"/. Важно е да се знае, че образецът на заявлението е публикуван в сайта на приходната администрация и може да бъде разпечатан от там.
Персоналният идентификационен код се издава веднага, като процедурата по подаване на заявлението и получаването на ПИК отнема около 2 минути, установи наша проверка.
Заявлението може да се подаде във всеки офис на НАП, но получаването му става в офиса на агенцията по постоянен адрес за физическите лица и адрес на управление на юридическите лица. Ако обаче сте подали заявление в друга структура на НАП, срокът, в който можете да получите своя ПИК, е 7-дневен.
До този момент във Варна са издадени 590 персонални идентификационни кода за достъп до електронни услуги, уточниха за Дарик от местния офис на приходната агенция.