Гърция и Турция-сред най-големите ни туристически конкуренти
Гърция и Турция-сред най-големите ни туристически конкуренти / DarikNews.bg

България е доста непозната туристическа дестинация, показват маркетингови проучвания. Сред най-големите ни конкуренти са Гърция, Турция, Чехия, Хърватска, Австрия, посещават ни туристи от съседните държави, Русия, Украйна, Германия.

Страната ни е позната като изгодно място за почивка с добър климат, за морски ваканции, но културното ни наследство все още е непознато, коментира Анелия Генова от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и ръководител на проект „Разработване на стратегия за бранд „България" и въвеждане на практика на интегриран и последователен бранд мениджмънт".

Проектът ще се осъществява в продължение на две години. Разработването на интегрирана система за бранд мениджмънт, проект на стратегия на бранд „България, изработване на продуктови под-брандове на запазената марка „България", разработване на брандинг-стратегия за туристическите райони, са само част от очакваните крайни резултати при реализацията на проекта.

В Стара Загора се проведе информационна среща, организирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и „Обединение за бранд България". Форумът, на който присъстваха представители на туристическия бранш от региона, е по повод разработването на стратегия за бранд „България". Представени бяха резултатите от маркетингови проучвания за възприятията и познатостта на България като туристическа дестинация, нагласите на потребителите спрямо местните туристически продукти.

Една от основните цели на разработване на цялостен бранд „България“ като туристическа дестинация е да бъде преодоляно еднопластовото разбиране за България, като се осигури базата за дългосрочна ефективна комуникация на бранда. Съгласно стратегическите цели за развитие на туризма в България, дестинацията ще бъде позиционирана като модерна, целогодишна дестинация, със специфичен облик и характерна национална идентичност на средата (природна, архитектурна, културна), запазени културни традиции и съхранена природа.

Експертите посочиха, че  ефективното маркетиране на бранд „България” трябва да има за цел да внуши усещане за качество на предлаганата туристическа услуга. Крайната цел е настоящото възприятие на страната като „евтина дестинация“ да се превърне в „добро съотношение между качество и цена“. Туристическият бранд „България“ трябва да подкрепи подобряването на конкурентоспособността на България на световните и на местния пазар и да допринесе за увеличаване на туристопотока към България, чрез създаване на устойчива емоционална връзка между дестинацията и потребителите. Очаква се новият бранд да бъде въведен през 2013 г

Проектът „Разработване на стратегия за бранд „България" и въвеждане на практика на интегриран и последователен бранд мениджмънт" е за 2 822 900 лева и се осъществява от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.