Увеличават заплатите на шофьорите от градския транспорт в София

/ БГНЕС
Столичната община ще удовлетвори искането на протестиращите шофьори в градския транспорт възнагражденията им да бъдат отново увеличени. По предложение на кмета Йорданка Фандъкова Транспортната комисия в Общинския съвет одобри изравняване на заплатите на всички шофьори и увеличение от 10 процента. Така основната им заплата от 1 април трябва да стане 1045 лева. Шофьорите обаче заявиха, че са склонни да приемат основна заплата от 1250 лева и отделно бонус за добре свършена работа, който да гарантира, че те ще се държат възпитано с пътниците.

Увеличават заплатите на шофьорите в градския транспорт от 1 юни
 
След няколкоседмични в по-голямата си част символични протести, шофьорите на градския транспорт в София получиха ново, второ в рамките на тази година, увеличение на заплатите. Предложението днес представи кметът Йорданка Фандъкова:
 
„Увеличение на основната заплата на шофьорите в автотранспорта до основната заплата на водачите в електротранспорта. Това означава основна заплата от 1045 лева при сегашна 940 лева и съответно 962 лева за единични съчленени автобуси. Разбира се и изравняване на системите за допълнително стимулиране на водачите в двете дружества, като предложението е за 100 лева бонус за добре свършена работа и в двете дружества. Втората стъпка след това изравняване е увеличение от 10 процента на вече изравнената основна заплата на водачите и в двете дружества, което ще означава, че от 1 април основната заплата на водачите в Столичния електротранспорт и на Столичния автотранспорт ще стане 1150 лева“, посочи кметът.

С 10% по-високи заплати в столичния градски транспорт
 
Тези суми обаче, стана ясно не удовлетворяват протестиращите шофьори.
 
Денис Маринов, водач на тролей от депо Искър обясни защо:
 
За да ни задържат, сме склонни на 1250 лева да бъде основната заплата, за да има смисъл да останем да работим. Аз поне като млад човек съм го заявил. Бонусът, който да го изравнят, също не е лошо. Добре е да сме равни - автобуси, тролеи и трамваи. Но нека бонусът бъде отделно, като поощрение за това всеки да си върши по-качествено работата. Всеки шофьор да не пуши, да не яде, да бъде по-вежлив с пътниците. Това да е отделно. Щатът, който по принцип искаме, е 1250 лева, за да останем на работа“.

Протестиращи шофьори: Нито една синдикална организация не стои зад исканията ни
 
Все пак шофьорите не отказаха предвиденото увеличение, което ако утре бъде одобрено и от Общинския съвет, трябва да влезе в сила от 1 април. А то ще струва на данъкоплатеца 5,3 милиона лева, изчисляват от Столичната община.