Жители от „Княжево“ се събраха пред сградата на Столичната община, за да изкажат недоволството си от планираното разширяване на столичния булевард „Цар Борис III“ в участъка от „Никола Петков“ до спирка „Планинец“, превръщането му в скоростна отсечка и изграждането на пътен тунел за безконфликтна връзка от „Околовръстния път“ към Перник, съобщава БГНЕС.
Те поискаха да бъдат приети от кмета на София Йорданка Фандъкова и главния архитект Здравко Здравков, за да ги запознаят с притесненията си и да поискат проектът да бъде променен. Хората настояват предвиденото премахване на локалното платно от „Никола Петков“ в посока „Княжево“ да се запази, както и да се реализира изграждането на велоалеята.
56-годишният Йордан Рангелов каза, че проектът може да бъде реализиран по примера на бул. „Сливница“, която преминавайки в „Европа“ преминава на три нива. Според него „Цар Борис III“ трябва да влезе в автомобилен подлез на „Горнобански път“ и отгоре да се направи кръгово, да има естакада, която да продължи към „Люлин“, за да се свърже с АМ Струма.
„Смятам, че така представеният настоящ проект е в ущърб на „Княжево“, защото е поредният проект, който взима от него без да се дава адекватна компенсация, за това което се взима. Твърдо заявяваме, е този проект трябва да се преразгледа и да се видят всички гледни точки за и против, за да може да се избере най-доброто решение за решаване на този проблем“, заяви той и уточни, че това според него не е облагородяване.
Сред недоволните е и председателят на църквата „Свети великомъченик Панталеймон“ свещеник Димитър Тухчиев, който се притеснява от това, че по проект, пътят минава през олтара на храма, което няма как да позволи. Затова е поискал границите на пътя да бъдат отместени поне с 50 м.
„Сградата на храма е стара и е с плитки основни. Това не е взето под внимание нито от страна на изпълнителя на проекта, нито от страна на възложителя. Близкият трафик ще предизвика увеличаване на пътникопотока, засилване на вибрациите, които могат да доведат до разрушаването на храма, както и да повишат опасността от увеличаване на пътно-транспортните произшествия“, изказа Тухчиев притесненията си.
Те поискаха да бъдат приети от кмета на София Йорданка Фандъкова и главния архитект Здравко Здравков, за да ги запознаят с притесненията си и да поискат проектът да бъде променен. Хората настояват предвиденото премахване на локалното платно от „Никола Петков“ в посока „Княжево“ да се запази, както и да се реализира изграждането на велоалеята.
56-годишният Йордан Рангелов каза, че проектът може да бъде реализиран по примера на бул. „Сливница“, която преминавайки в „Европа“ преминава на три нива. Според него „Цар Борис III“ трябва да влезе в автомобилен подлез на „Горнобански път“ и отгоре да се направи кръгово, да има естакада, която да продължи към „Люлин“, за да се свърже с АМ Струма.
„Смятам, че така представеният настоящ проект е в ущърб на „Княжево“, защото е поредният проект, който взима от него без да се дава адекватна компенсация, за това което се взима. Твърдо заявяваме, е този проект трябва да се преразгледа и да се видят всички гледни точки за и против, за да може да се избере най-доброто решение за решаване на този проблем“, заяви той и уточни, че това според него не е облагородяване.
БГНЕС
Сред недоволните е и председателят на църквата „Свети великомъченик Панталеймон“ свещеник Димитър Тухчиев, който се притеснява от това, че по проект, пътят минава през олтара на храма, което няма как да позволи. Затова е поискал границите на пътя да бъдат отместени поне с 50 м.
„Сградата на храма е стара и е с плитки основни. Това не е взето под внимание нито от страна на изпълнителя на проекта, нито от страна на възложителя. Близкият трафик ще предизвика увеличаване на пътникопотока, засилване на вибрациите, които могат да доведат до разрушаването на храма, както и да повишат опасността от увеличаване на пътно-транспортните произшествия“, изказа Тухчиев притесненията си.
БГНЕС