Увеличението на данъците е да се спре трупането на нови дългове
Увеличението на данъците е да се спре трупането на нови дългове / Дарик Сливен, Архив

„Вдигането на данък недвижими имоти и такса смет не е за запълване на „дупки", а за да се спре трупане на нови дългове", това заяви днес кметът на Сливен Стефан Радев.

Предложението на общинското ръководство е жителите на Сливен да плащат 50-60% повече за такса смет и данък сгради. Увеличението на такса смет е за финансиране на дейностите по чистотата през 2016 година, уточни Радев и допълни, че „парите , които се предвижда да се съберат през 2016 година ще бъдат платени разходите през 2016 година, а не да се покриват стари задължения".

По думите на кмета причината е в тревожната финансова ситуация в общината и натрупаните 26 млн. лв. дългове. С 10-15% ще се вдигне и данъкът за моторно превозно средство.

„Събираемостта от такса битови отпадъци е сравнително добра и постъпленията са над средната за страната. Има резерви в събираемостта, но не са „панацеята", категоричен е Стефан Радев. От общинското ръководство се надяват, че с организационни мероприятия ще се повишат постъпленията от местните данъци и такси.

Кметът заяви, че и след увеличението гражданите на Сливен ще плащат едни от най-ниските налози.

В план-сметката за тази година влиза и нов вид такса, каквато досега не е плащана, а именно за сепариране на битовите отпадъци, които ще се извозват до новото сметище в с. Хаджидимитрово. За сепариране цената е 22 лв. на тон, а за депониране стойностите са други и изобщо от тук-нататък всички дейности, свързани с екологията, ще стават все по-скъпи, каза той. По време на пресконференцията кметът поясни още, че се очаква съвсем скоро общината да сключи договор с оператор за депото и да започне извозването на боклука там.


Днес предложението за новите данъци и такси и план-сметката за чистота ще бъдат внесени за разглеждане на сесия на Общински съвет.