Младежи от Шумен създадоха пълнометражна екшън-комедия
Младежи от Шумен създадоха пълнометражна екшън-комедия / Dariknews.bg
Младежи от Шумен създадоха пълнометражна екшън-комедия
40542
Младежи от Шумен създадоха пълнометражна екшън-комедия
  • Младежи от Шумен създадоха пълнометражна екшън-комедия

Първата българска пълнометражна екшън - комедия направена изцяло от младежи беше реализирана в Шумен. Премиерата на 86-минутния филм със заглавие Reality Check / Проверка на реалността/ ще се проведе на 15 април от 19:00 часа в Драматично - куклен театър „Васил Друмев" в Шумен. В него е представена историята на 9 приятели, разказана от един от героите. Филма представя реалността на голяма част от младите хора в България днес. „Една реалност, в която има агресия, липса на морални и общочовешки ценности, чувство за безнаказаност", обясни авторът на филма Валери Попов, който е студент 3-ти курс специалност „Връзки с обществеността" в Шуменския университет.  

Той пише сценария през лятото на 2009 година, докато работил като рецепционист в хотел по българското Черноморие. Връщайки се в Шумен започва и реализацията на филма, по който са работили общо 120 младежи от града. „Имаме повече от 130 снимачни дни, средно по 3 - 4 часа на ден и 800 часа монтажна работа, филма е заснет само с една камера", обясни авторът, който е сценарист, режисьор, продуцент и монтажист на филма. Той добави, че бюджета, с който са направили филма е едва малко над 1 000 лв.

„Целта е да покажем реалността, такава каквато е и да предизвикаме обществена дискусия по тези наболели за нашето поколение проблеми", каза Валери Попов и добави, че във филма няма сцени на режисиран бой и изстрели на оръжия. Официалния трейлър на лентата е бил качен в интернет на 12 февруари и за 24 часа е бил гледан 18 800 пъти.

 След премиерата филмът ще бъде представен в шуменските гимназии, в Шуменския университет „Еп. Константин Преславски" и в Младежкия дом в града. Екипът вече има покани за презентация на лентата от 20 места в 8 различни града.

„Има вариант филма да бъде качен в интернет ако намерим генерален спонсор, защото  целта на филма е да достигне до максимално по-голяма аудитория", добави още младия автор.