Още две жалби за агитационни материали, неотговарящи на изискванията на Изборния кодекс, разгледа РИК-Разград днес. Едната бе отхвърлена, а другата – намерена за основателна.
И двата сигнала са подадени от щаба на ДПС, но касаят различни политически сили.
За основателен РИК намери сигналът за голям плакат на Нова република, поставен на автомивка в района на „Кауфланд“. На агитационния материал липсва надписът „Купуването и продаването на гласове е престъпление“ – установила проверка на РИК. С решението си комисията разпорежда незабавно премахване на плаката от кмета на общината.
Вторият сигнал е за плакат на ГЕРБ върху надлез до Разплащателната агенция. Надписът „Купуването и продаването на гласове е престъпление“ върху него според ДПС е по-малък от 10% от лицевата част на плаката, каквото е изискването на Изборния кодекс. Проверката на двама представители на РИК не е достигнала до общо становище, според единия член на комисията надписът заема 4% от плаката, а според другия не може да бъде определена площта, тъй като за това са нужни размерите на плаката, а той е поставен на голяма височина и не са налице необходимите пособия за измерването, не било ясно и кой е поставил агитационния материал. С решението си РИК отхвърля жалбата като неоснователна.
И двата сигнала са подадени от щаба на ДПС, но касаят различни политически сили.
За основателен РИК намери сигналът за голям плакат на Нова република, поставен на автомивка в района на „Кауфланд“. На агитационния материал липсва надписът „Купуването и продаването на гласове е престъпление“ – установила проверка на РИК. С решението си комисията разпорежда незабавно премахване на плаката от кмета на общината.
Вторият сигнал е за плакат на ГЕРБ върху надлез до Разплащателната агенция. Надписът „Купуването и продаването на гласове е престъпление“ върху него според ДПС е по-малък от 10% от лицевата част на плаката, каквото е изискването на Изборния кодекс. Проверката на двама представители на РИК не е достигнала до общо становище, според единия член на комисията надписът заема 4% от плаката, а според другия не може да бъде определена площта, тъй като за това са нужни размерите на плаката, а той е поставен на голяма височина и не са налице необходимите пособия за измерването, не било ясно и кой е поставил агитационния материал. С решението си РИК отхвърля жалбата като неоснователна.