Общински съветници искат 3 нови кръгови кръстовища, вземат още мерки за подобряване на организацията на движение в Разград
Общински съветници искат 3 нови кръгови кръстовища, вземат още мерки за подобряване на организацията на движение в Разград / Радка Минчева
От нов Генерален план за организация на движението има нужда Разград – до този извод стигнаха на извънредно заседание съветниците от Постоянната комисия по устройство на територията и транспорта към Общински съвет-Разград. За участие в дискусията днес те бяха поканили представители на Пътна полиция, на ОДМВР, както и на Общинска и Областна администрация администрация. Около идеята за нов план се обединиха всички, но тъй като утвърждаването му отнема време бяха взети и решения, които могат да се случат по-скоро.
Макар принципно шефът на „Пътна полиция“-Разград Деян Симеонов да се изказа положително относно изграждането на три нови кръгови кръстовища, до ОДМВР-Разград ще бъде изпратено искане официално писмено становище по тази тема. Бъдещите кръстовища ще са: до Автогарата – между „Априлско въстание“ и ул.  „Любен Каравелов“; между „Априлско въстание“ и бул. „България“ и между „Априлско въстание“ и „Странджа“. За последния участък в момента се предвижда повдигнато кръстовище. До Общинска администрация пък ще бъде изпратено становище за необходимостта от синхронизация на всички светофари в града, както и за поставяне на таймери на всички тях. Маркировката на пешеходните пътеки също трябва да се подобри и да се съобрази с нова наредба на МРРБ, като край тях трябва да има легнали полицаи и надпис „Погледни“. Докато се подготвя новият Генерален план за организация на движението ще работи Временна комисия от съветници, общински служители и представители на Пътна полиция, която да взема спешни мерки за подобряване организацията на движение.
От администрацията съветниците искат и списък със спрените от движение автомобили и снетите от отчет, за да се организира съвместно с полицията акция за отстраняването им, подобни возила с години стоят на различни паркинги из целия град – коментираха съветниците. Паякът да заработи отново – поискаха още съветниците. За целта от догодина с новия бюджет ще се създаде мобилно репатриращо звено. В малките улички, където паякът не може да влиза ще се поставят скоби на неправилно паркираните коли. Оказа се, че основна причина за бездействието на паяка била липсата на паркинг, където вдигнатите коли да се охраняват денонощно. Съветниците предлагат за тази цел да се използва бившата Жандармерия, която и без това си има денонощна охрана.
По време на дискусията експертът по транспорт Станимир Стоянов съобщи, че през 2014 и 2015 г. общинските служители с поставили 200 скоби на неправилно паркирали в Синя зона, през 2016 г. обаче само 8. Причината според него била в това, че служители на МВР спрели да им съдействат в тази дейност поради други техни ангажименти. „Безсилни сме, ако няма с нас униформен“ – призна Стоянов. Ако съдействаме, това става за сметка на друга дейност на полицията – обясни директорът на ОДМВР Ивайло Йовчев. Дискусията в тази част стана повод съветниците за поискат от местната управа справка до 15 юли за това колко пъти са поискали съдействие от ОДМВР и са получили отказ.
В същото време шефът на Пътна полиция Деян Симеонов, че от август миналата година, след като са получили законово право да глобяват неправилно спрели коли, катаджиите са съставили 1028 фиша и акта.
До 15 юли е срокът за Общинска администрация да уредят съгласно Наредба 12 Синята зона, която всъщност не  обозначена с необходимите табели. В същия срок трябва да се поставят и табели, указващи къде са пешеходните зони.
От администрацията се иска и документацията на бул. „Априлско въстание“ относно въвеждането му в експлоатация –Акт 16, тъй като съществува съмнение, че такъв няма.
В началото на заседанието конкретен проблем, свързан с организацията на движението, постави и директорката на Дома за стари хора Лейман Тюлеоглуева. Тя предлага да се постави съоръжение за намаляване на скоростта на шосето между Дома за стари хора и дома на възрастни с деменция, тъй като не се спазва знака за 30 км./ч. и се създават предпоставки за инциденти.
На заседанието бе обсъдена, но се стигна до решение, още една интересна идея – за да се избегне преминаването на голям автомобилен поток от Търговищко шосе през Разград – да се направи околовръстно шосе, което д обикаля жк „Орел“ и да извежда автомобилите, идващи от Търговище на изхода за Попово и Русе. 

Общински съветници искат 3 нови кръгови кръстовища, вземат още мерки за подобряване на организацията на движение в Разград
netinfo

Общински съветници искат 3 нови кръгови кръстовища, вземат още мерки за подобряване на организацията на движение в Разград
netinfo

Общински съветници искат 3 нови кръгови кръстовища, вземат още мерки за подобряване на организацията на движение в Разград
netinfo