Областният управител сезира Комисията за защита на потребителите за цените на горивата в Исперих
Областният управител сезира Комисията за защита на потребителите за цените на горивата в Исперих / netinfo
Областният управител на Разград Гюнай Хюсмен сезира Комисията за защита на потребителите за по-високите цени на горивата в бензиностанция в Исперих в сравнение с обект от същата верига в Разград - съобщават от пресцентъра на Областна администрация..
Повод за сигнала до държавната институция е публикация в регионалния вестник „Екип 7“ от 19 юли. Областна администрация извърши собствена проверка по случая като сравни цените в бензиностанция „Лукойл“ в Исперих и шест бензиностанции в Разград, включително бензиностанцията от същата верига в областния център. Резултатите от проверката прилагаме в таблица, констатираните разлики варират между 18 и 35 стотинки за литър, което действително е в ущърб на  жителите на община Исперих.
Въпреки внушенията в журналистическия текст, че въпросите, свързани със завишените цени в малките населени места, е редно да бъдат отправени към Областна администрация, трябва да уточним, че в условията на пазарна икономика Областният управител и съответно Областна администрация нямат правомощия за влияние на пазара на течни горива и определяне на цените на дребно в търговските дружества.
Независимо от това, загрижен за интересите на гражданите на Област Разград в конкретния случай на живеещите в Община Исперих, Областният управител Гюнай Хюсмен сезира представителя на Комисията за защита на потребителите в Разград старши инспектор в звено Разград на РД-Варна на КЗП Албена Ташева. В сигнала се настоява КЗП да предприеме необходимите действия според своите правомощия по казуса с цените на горивата в Исперих и да предостави писмено становище за възможностите на държавните институции за реакция при тази и подобни ситуации.
Това е поредният път, в който в рамките на своите правомощия като Областен управител Гюнай Хюсмен с готовност съдейства на жителите на региона, отстояващи своите граждански права и права на потребители. Сигнали за подобни случаи той получава както лично от потърпевшите граждани – в своята приемна всеки понеделник от 10,00 ч., така и от медиите. Това е начинът за решаване на проблеми – в диалог между институции, граждани, а и четвъртата власт - смята г-н Хюсмен.