Районна прокуратура възложи спешна проверка на КАТ, свързана с безопасността на предпазните мантинели по пловдивските пътища. Проверката е наложителна заради констатациите на прокуратурата, че голяма част от изградените по пътната инфраструктура съоръжения не отговарят на изискванията, а други са неправилно изработени и завършват с прав ръб, който вместо да съхрани живота на хората, представлява допълнителна заплаха.
Установено е, че има много тежко пострадали при катастрофи заради удар на автомобилите в мантинелите край пътните платна, защото те се врязват в колите и буквално ги разсичат.
Съгласно техническата документация за стоманени предпазни огради и парапети на Изпълнителна агенция „Пътища”, всички мантинели трябва да бъдат изработени така, че да завършват със съответен дъговиден накрайник, който да е на максимум 10 см. от уличното платно или да е вкопан в земята. Според направените експертизи, само по този начин при евентуален удар на автомобил в началото или в края на мантинелата, същата не би се врязала в него и автомобилът би спрял безопасно.
Предпазни огради, неотговарящи на нормативните изисквания и създаващи опасност в града са тези на надлез „Филипово” по ул. „В. Левски”, на път ІІ-64 - посока Карлово, пътен възел „Скобелева майка”, както и на надлеза на „Асеновградско шосе”, бетонния мост над бул. „Христо Ботев” и на пътен възел Пещерско шосе при Околовръстния път на Пловдив.
В тази връзка районният прокурор Димитър Ангелов апелира Община Пловдив да предприеме спешни мерки за привеждане на пътната инфраструктура и в частност на мантинелите по пловдивските пътища в състояние, годно да изпълни основното си предназначение – да запази живота и здравето на хората.
Апелативният прокурор на Пловдив Росен Димов е изготвил предложение чрез Върховна административна прокуратура до Изпълнителния директор на фонд „Републиканска пътна инфраструктура” да се извърши щателна проверка на това отговарят ли на предвидената техническа документация мантинелите по пътищата и дали при участъци с повишена концентрация на пътнотранспортни произшествия е било предвидено поставянето на подобни пътни съоръжения. Росен Димов предлага при монтирането на нови мантинели краищата на предпазните огради да бъдат занулявани под нивото на платното за движение, както е в повечето страни на Европейския съюз.
Установено е, че има много тежко пострадали при катастрофи заради удар на автомобилите в мантинелите край пътните платна, защото те се врязват в колите и буквално ги разсичат.
Съгласно техническата документация за стоманени предпазни огради и парапети на Изпълнителна агенция „Пътища”, всички мантинели трябва да бъдат изработени така, че да завършват със съответен дъговиден накрайник, който да е на максимум 10 см. от уличното платно или да е вкопан в земята. Според направените експертизи, само по този начин при евентуален удар на автомобил в началото или в края на мантинелата, същата не би се врязала в него и автомобилът би спрял безопасно.
Предпазни огради, неотговарящи на нормативните изисквания и създаващи опасност в града са тези на надлез „Филипово” по ул. „В. Левски”, на път ІІ-64 - посока Карлово, пътен възел „Скобелева майка”, както и на надлеза на „Асеновградско шосе”, бетонния мост над бул. „Христо Ботев” и на пътен възел Пещерско шосе при Околовръстния път на Пловдив.
В тази връзка районният прокурор Димитър Ангелов апелира Община Пловдив да предприеме спешни мерки за привеждане на пътната инфраструктура и в частност на мантинелите по пловдивските пътища в състояние, годно да изпълни основното си предназначение – да запази живота и здравето на хората.
Апелативният прокурор на Пловдив Росен Димов е изготвил предложение чрез Върховна административна прокуратура до Изпълнителния директор на фонд „Републиканска пътна инфраструктура” да се извърши щателна проверка на това отговарят ли на предвидената техническа документация мантинелите по пътищата и дали при участъци с повишена концентрация на пътнотранспортни произшествия е било предвидено поставянето на подобни пътни съоръжения. Росен Димов предлага при монтирането на нови мантинели краищата на предпазните огради да бъдат занулявани под нивото на платното за движение, както е в повечето страни на Европейския съюз.