Община Плевен е сред четирите институции в страната, в които пилотно ефективно ще бъде въведен процес по управление на риска с цел подобряване управлението в публичната администрация. За това информират от пресцентъра на Общината.
Прилагането на процеса е в рамките на проекта на Министерството на финансите “Засилване на управленската отговорност и укрепване на финансовото управление и контрол в централната и общинска администрация”. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОП “Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Продължителността му е 12 месеца.
Другите три институции, където пилотно ще бъде въведен процесът по управление на риска, са Министерството на финансите, Министерството на икономиката и енергетиката и Община Благоевград. Целева група от мениджъри във всяка от организациите ще бъде обучена и подпомогната да изготви стратегия за управление на риска, която да приложи впоследствие на практика.
Опитът от пилотното прилагане на процеса по управление на риска в четирите институции заедно с добри практики на държавите членки на Европейския съюз ще бъде разпространен чрез провеждането на специализирани обучения за 150 лица на ръководни длъжности от централната и общинската администрация.