В работните дни преди Коледа служителите от отдел „Услуги за клиенти" в офиса на НАП в Плевен консултираха и обслужиха средно около 1200 души на ден във връзка с изясняване на здравноосигурителния им статус и възстановяване на здравно осигурителните им права. Това съобщиха от приходната агенция.
От 28 декември е в сила промяната в Закона за здравното осигуряване, публикувана в Държавен вестник в края на юни, а именно: здравните права вече ще се възстановяват при условие, че се заплатят всички дължими вноски за последните 5 години (60 месеца), а не както досега - 3 години. Неосигурените плевенчани търпеливо чакаха да им дойде редът, а служителите пък правеха всичко възможно те да бъдат обслужени максимално бързо. Най-дълго се чакаше пред офиса на обслужващата банка за да бъдат внесени здравните осигуровки за предходни периоди.
Гражданите могат да направят справка за здравноосигурителния си статус, както и да проверят периодите, за които им липсват здравноосигурителни вноски чрез електронната услуга на НАП. Справка за здравноосигурителния статус клиентите на администрацията могат да направят и по телефона на 0700 18 700 на цената на градски разговор от цялата страна. Услугата е автоматична и изисква само въвеждане на ЕГН чрез клавиатурата на телефона. С електронния калкулатор на НАП гражданите могат автоматично да изчислят дължимите здравноосигурителни вноски и лихвите към тях. От НАП напомнят също, че преди да платят дължимите си вноски, хората с прекъснати здравноосигурителни права трябва да са подали и Декларация образец 7.
Повече информация за възможностите за проверка на здравноосигурителния статус, възстановяване на здравни права, както и друга информация, клиентите на НАП могат да намерят в сайта www.nap.bg или да получат на националния телефон 0700 18 700 на цената на един разговор. Консултация може да се направи и в офиса на НАП Плевен в отдел „Услуги за клиенти" на телефон 064 898 336.