Административен съд- Кюстендил отмени като незаконосъобразно решението на Общински съвет- Кюстендил за продажбата на Чифте баня. Делото се води по жалба на сдружение СПИНОК. Решението на съдия Галина Стойчева подлежи на обжалване пред ВАС в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Общински съвет- Кюстендил, с решение от 3- ти февруари одобри докладна за продажбата на Чифте баня, чрез публичен търг с явно наддаване, по Закона за приватизация и следприватизационен контрол. Чифте баня е недвижим архитектурно-строителен паметник на културата и паметник на градинското и парково изкуство с категория „местно значение". В този смисъл са данните в удостоверение на директора на Регионален исторически музей „Акад. Й. Иванов" и в писмо на директора на Националния институт за недвижимо културно наследство, приложени по делото.
Съдът посочва, че за Чифте баня приоритетно действие има Закона за културното наследство, според който, тя може да бъде предоставена на концесия, но не и продавана по Закон за приватизация и следприватизационен контрол.
В мотивите си председателят на Административен съд- Кюстендил Галина Стойчева пише:
„При така установените факти относно статута на една от сградите, редът за управление, ползване и разпореждане със същата е уреден в специалния Закон за културното наследство, респ. обжалваното решение на Общински съвет - Кюстендил за продажба на сградата чрез публичен търг при условията и по реда на Закона за приватизацията и следприватизационния контрол, е материалноправно незаконосъобразно. Следва да се посочи, че особеният статут на обекта „Ч.Б." е бил известен на административния орган, доколкото в приложения към докладната записка на вносителя, Информационен меморандум и правен анализ към него, е отразено, че двуетажната масивна сграда с идентификатор 41112.503.702.1 по КККР на гр.Кюстендил - "Ч.Б." е архитектурен паметник от местно значение, като фигурира под №30 в Списъка на паметниците на културата с категория „местно значение" на територията на Община Кюстендил.
Във връзка с реда за ползване, управление и разпореждане с имоти, общинска собственост с визирания статут, Закона за културното наследство има приоритетно действие като специален закон по отношение на ЗПСК и на ЗОСоб. .....................Преценката на нормативните разпоредби на специалния закон съобразно доказателствата за статута на сградата „Ч.Б." сочи, че същата може да бъде предоставена на концесия, респ. не може да бъде обект на продажба чрез публичен търг по реда на ЗПСК. Компетентността за приемане на решение за предоставяне на концесия върху обекти - недвижими културни ценности, които са общинска собственост, принадлежи на общинските съвети според нормата на чл.17 ал.2 т.2 от ЗКН. Оспореното решение на Общински съвет - Кюстендил в частта относно продажбата на сградата „Ч.Б." по реда на ЗПСК е незаконосъобразно на основанието по чл.146 т.4 от АПК и подлежи на отмяна".
Решение №959 по протокол №36 от заседание от 03.02.2015год. на Общински съвет-Кюстендил, с което е обявен публичен търг с явно наддаване за продажба по реда на ЗПСК и Наредбата за търговете и конкурсите, заедно на два недвижими имота - частна общинска собственост; приет е правен анализ и приватизационна оценка; определена е начална тръжна цена за продажбата, условията и реда за провеждане на обявения търг; утвърдена е тръжната документация; определен е състава на комисията за провеждане на търга и е възложено на кмета на общината да сключи договор за покупко-продажба със спечелилия търга участник.