Променят се номерата на „Справки” и „Повреди” към БТК, съобщават от пресцентъра на компанията. Новите номера ще влязат в сила на 22 януари.
След тази дата, за да получат информация за даден телефонен номер в мрежата на телекома, клиентите вече ще набират номер „11800” вместо познатия „144”. Цената, както и преди, е за един градски разговор от цялата страна. Безплатният номер за заявяване на повреди „130” също ще бъде променен. За да се свържат с операторите на БТК, клиентите трябва да наберат „13000”.
Промяната на двата номера е в съответствие с изискванията на Европейския съюз за хармонизиране на номерата за достъп до справочни услуги.
Изключение от принципа на избиране правят само определени по-малки централи в страната, при които достъпът до „Справки” и „Повреди” ще става съответно при избиране на „011800” и „013000”.
За да улесни максимално прехода от старите към новите номера, БТК ще известява автоматично за промяната всеки клиент, който набере старите номерата „144” или „130”.
Универсалните телефонни услуги „Справки” и „Повреди” са достъпни и от трите мобилни оператора в страната, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.
Промяната на двата номера е в съответствие с изискванията на Европейския съюз за хармонизиране на номерата за достъп до справочни услуги.
Изключение от принципа на избиране правят само определени по-малки централи в страната, при които достъпът до „Справки” и „Повреди” ще става съответно при избиране на „011800” и „013000”.
За да улесни максимално прехода от старите към новите номера, БТК ще известява автоматично за промяната всеки клиент, който набере старите номерата „144” или „130”.
Универсалните телефонни услуги „Справки” и „Повреди” са достъпни и от трите мобилни оператора в страната, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.