Намалява се числеността на общинска администрацията Добрич. Това решиха съветниците на редовното си заседание, като одобриха направено предложение от кмета Йордан Йорданов. То включва и промени в структурата.
Персоналът на общинска администрация вече ще бъде 155, вместо 160 щатни бройки. Това се прави по разпореждане от министерството на финансите, уточни кметът.
Според новата структура в Дирекция „Хуманитарни дейности" се премахват отделите Образование и Социални дейности и здравеопазване. Това бе оспорено в залата от бившия ресорен зам.-кмет Камелия Койчева, съветник от ГЕРБ, с мотивите, че тези различни дейности предполагат много специфични компетенции, които трудно би съчетавал само един ръководител на цялата дирекция. Тя изрази съмнения, че всъщност това е начин за освобождаване на служители, а не структурна реформа. Настоящият ресорен зам.-кмет Емилия Баева й отговори, че промяната е дълбоко обмислена и не е нужен всестранно компетентен директор, а грамотни служители.
Друга предложена промяна - обединение на дирекции Местни данъци и такси и Управление на собствеността, бе оттеглена от вносителя, понеже е атакувана още при заседанията на постоянните комисии с аргументи, които кметът Йорданов приема. Ще се запази името на дирекцията Общинска собственост, уточни той.
Промени има и в Дирекция „Административно-правно, информационно и техническо обслужване". Там отделите от три стават два, като се сливат Канцелария и Административно обслужване. Запазва се отделът "Център за услуги и информация".
По настояване на арх. Емилия Добрева от БСП бе уточнено, че главният архитект на общината, който е държавен служител към МРРБ, ще бъде на пряко подчинение на кмета по подобие на секретаря на общината.