4 500 души са подали възражение срещу висока януарска сметка, 500 са с консумация за месеца в драстично отклонение от обичайното им потребление за същия период през последните 3 години. Всички те са били обхванати от инициативата "Енерго прозрачност", която проведе от началото на февруари в Североизточна България електроразпределителното дружество "Енерго-про".
Не е открит нито един електромер извън класа си на точност, съобщават от дружеството. В рамките на кампанията са извършени безплатни проверки на показанията и захранващата схема на електромери, включително с еталонен уред, който установява точността. Служителите на компанията са инспектирали уредите в присъствието на клиента или на негов представител.
До момента са обработени 3 650 жалби за високи сметки и 500 случая с нетипично отклонение в консумацията на електроенергия. 258 клиенти са отказали проверка с мотива, че са наясно с причината за високата си сметка - реално по-голямо потребление в този период.
От началото на годината в центровете за обслужване на клиенти на "Енерго-про" са извършени 10 308 консултации във връзка с високи сметки за електроенергия. Още 13 792 клиенти са били консултирани по телефона, а над 4 000 са получили отговор от компанията по имейл. Подадените искания за разсрочено плащане са приблизително 4 400 като само 74 от тях са получили отказ, поради липса на документи.