Качеството и цената на водата са най-честите проблеми на хората от област Добрич.
Това обяви на изнесена приемна в Областната администрация в града Нина Бояджиева - началник на отдел „Права на потребители на административни и обществени услуги“ към институцията на обществения защитник, съобщиха от пресофиса на Омбудсман на Република България
„Становището на омбудсмана е, че цената на водата в област Добрич не трябва да се повишава“, каза Бояджиева на брифинг пред журналисти и допълни, че от догодина водата в Добрич се вдига с 16,12%.
С над 20% увеличават цените на ВиК услугите в шест области
„Проблемите, се задълбочават, защото и жалбите за електрозахранването зачестиха. Омбудсманът има основателно съмнение да смята, че не само лошото време, но и неподдържаната мрежа се причина да останат хората без ток на места вече пет денонощия“, подчерта Нина Бояджиева.
Тя посочи още, че заради десетките жалби омбудсманът вече е поискала от Министерството на енергетиката и председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране да направят проверка във връзка с поддръжката на експлоатацията на енергийните съоръжения и обекти, както и на задължението на КЕВР да проверява готовността за есенно зимния сезон.
„Омбудсманът е категорична, дружествата трябва служебно да изплатят справедливи компенсации, а не да чакат потребителите да подават заявления за това", каза още Бояджиева и информира, че хората могат да подават жалби и сигнали и през сайта на обществения защитник, където има специален раздел и за жалби от деца.
Другите проблеми, констатирани на място от жалбите в Добрич, са за нарушени пенсионни права, права на децата и ТЕЛК-решения.
Това обяви на изнесена приемна в Областната администрация в града Нина Бояджиева - началник на отдел „Права на потребители на административни и обществени услуги“ към институцията на обществения защитник, съобщиха от пресофиса на Омбудсман на Република България
„Становището на омбудсмана е, че цената на водата в област Добрич не трябва да се повишава“, каза Бояджиева на брифинг пред журналисти и допълни, че от догодина водата в Добрич се вдига с 16,12%.
С над 20% увеличават цените на ВиК услугите в шест области
„Проблемите, се задълбочават, защото и жалбите за електрозахранването зачестиха. Омбудсманът има основателно съмнение да смята, че не само лошото време, но и неподдържаната мрежа се причина да останат хората без ток на места вече пет денонощия“, подчерта Нина Бояджиева.
Тя посочи още, че заради десетките жалби омбудсманът вече е поискала от Министерството на енергетиката и председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране да направят проверка във връзка с поддръжката на експлоатацията на енергийните съоръжения и обекти, както и на задължението на КЕВР да проверява готовността за есенно зимния сезон.
„Омбудсманът е категорична, дружествата трябва служебно да изплатят справедливи компенсации, а не да чакат потребителите да подават заявления за това", каза още Бояджиева и информира, че хората могат да подават жалби и сигнали и през сайта на обществения защитник, където има специален раздел и за жалби от деца.
Другите проблеми, констатирани на място от жалбите в Добрич, са за нарушени пенсионни права, права на децата и ТЕЛК-решения.