Руски космонавти ветерани прекараха шест часа в открития космос
Руски космонавти ветерани прекараха шест часа в открития космос / снимка: Reuters, архив

Руските космонавти Генадий Падалка и Юрий Маленченко излязоха от Международната космическа станция (МКС) и прекараха шест часа в открития космос. Космическата разходка започна с около час закъснение заради проблем с люка на модула „Пирс”.

Падалка и Маленченко прекараха в открития космос близо 6 часа - с 30 минути по-кратко от предвиденото. За това време двамата космонавти укрепиха със специални панели срещу метеорити обшивката на МКС, а също така събраха от повърхността на „Пирс” образци за изучаване на радиацията в рамките на експеримента „Биориск”, отбелязва БГНЕС.

Колегите им на Международната космическа станция - Сергей Ревин (Русия), Джоузеф Акаба и Суните Уилямс (САЩ) и японският астронавт Акихико Хосиде - от съображения за сигурност бяха разделен на две групи. Ревин и Акаба - в руския модул МИМ-2, откъдето в случай на нужда да имат достъп до „спасителната лодка” (корабът „Союз ТМА-04М”), а Уилямс и Хосиде - в американския сегмент, откъдето да се доберат максимално бързо до кораба „Союз ТМА-05М”.

И двамата руски космонавти имат опит в космическите разходки - Падалка излиза в открития космос за девети път, а Маленченко за пети, отбелязва ДПА. На 30 август е предвидено в открития космос да излязат американската астронавтка от НАСА Сунита Уилямс и японецът Акихико Хошиде.