Основателят на Facebook Марк Зукърбърг обяви редица промени в някои от най-популярните интернет приложения в света, пише Би Би Си. Те засягат целия портфейл от социални приложения на компанията - Facebook, Instagram и WhatsApp.
Новият дизайн на приложенията и новите функции в тях са директен отговор на критиките как компанията на Зукърбърг защитава личните данни на потребителите. Милиардерът обяви, че фирмата му възнамерява да сложи поверителността на данните на първо място и призна, че трябва да работи много, за да може компанията му да изгради наново доверието в нея.
Gulliver/Getty Images
В реч пред разработчици на приложения Марк Зукърбърг обяви следните промени:
Съобщенията, изпратени чрез приложението Messenger, ще бъдат изцяло кодирани по подразбиране, което означава, че Facebook няма да вижда написаното, а съобщенията ще са напълно интегрирани с приложението WhatsApp.
Instagram започва изпитанията на "частен брояч на лайкове". Това означава, че борят на лайкове на дадена публикация може да остава скрит за всички, освен за автора й.
Ще бъде въведен "по-ефимерен" метод да се споделя съдържание чрез съобщения. Това означава, че няма да се прави перманентен запис на съобщенията както досега.
БГНЕС
Методът за защитени плащания чрез приложението WhatsApp, който компанията тестваше в Индия, ще бъде въведен и в други държави по-късно тази година.
Приложението Facebook ще бъде променено, като групите ще станат централни за нюзфийда, а вероятно ще бъде сменен и типичният за приложението син цвят. Новият дизайн и фокус върху групите тръгва първо в САЩ, след което и в останалата част на света.
Gulliver/Getty Images
Постовете в Instagram няма да започват задължително със снимка или видео. Вече ще може да се споделя съдържание само чрез текст, стикер или рисунка, благодарение на нова функция за камерата на телефоните.