Телевизия с глоба от 395 000 долара за имитиране на сигнал за бедствие

/ iStock/Getty Images
Ток шоуто на ABC Jimmy Kimmel Live! е глобено 395 000 долара за имитиране на президентския сигнал за тревога по време на предаване.

Шоуто повтори три пъти предупредителния сигнал, което е незаконно, по време на кратък скеч, подиграващ се на системата за предупреждение.

Телевизия ABC ще прави своя версия „Малката русалка”

В същия ден, в който беше излъчена програмата, 3 октомври миналата година, сигналът беше официално тестван в цялата страна. Като част от изпитанието над 200 милиона мобилни телефони в САЩ получиха пробно известие „Предупреждение от президента“.

Системата за предупреждение, която е предназначена да предупреждава за големи заплахи като ракетни атаки, природни бедствия и терористични актове, се управлява от Федералната агенция за управление на извънредни ситуации (Fema). В случай на национална извънредна ситуация президентът на САЩ Доналд Тръмп има отговорността да нареди на агенцията да активира системата за предупреждение.

Борис Джонсън избра за свой бизнес съветник шеф от телевизия

Безжичните аварийни сигнали (WEA) могат да бъдат изпращани от държавни и местни служители на обществената безопасност, Националната служба за метеорологични условия, Националния център за изчезнали и експлоатирани деца, както и от президента на Съединените щати. Те изглеждат като текстови съобщения, но са създадени да предупреждават хората с уникален звук и вибрация.

Чрез симулация на предупредителния тон, шоуто Джими Кимел наруши правилата за излъчване, заяви Федералната комисия за съобщения (FCC), която регулира телевизията в САЩ.

Стрелба с гранатомет по украинска телевизия

Съгласно правилата на FCC, на телевизионните оператори е забранено да имитират предупредителната система, "за да се избегне объркване при използване на тоновете, привикване към предупреждението сред слушателите и фалшиво активиране".

ABC призна, че е излъчила сигнала на 3 октомври 2018 г., но заяви, че го е направила под впечатлението, че „използването на тона е допустимо“.

В изявление ABC, която е собственост на Walt Disney Television, заяви, че приема "сериозно спазването на регулаторните норми и сме доволни, че разрешихме този проблем".
От ABC се съгласили да не излъчват отново сигналът за бедствие, съобщи FCC.

Отделно AMC Networks, Discovery и Meruelo се договориха да платят граждански глоби за излъчване на президентския сигнал в програмите. Договорените санкции са 104 000 долара за AMC, 68 000 за Discovery и 67 000 долара за Meruelo, съобщи FCC.
БГНЕС