/ NOVA
Това показва проучването на Института за изследване на журналистиката “Ройтерс” за 2019
Новините на NOVA са най-използваният източник за информация, а NOVA е брандът, който се радва на най-голямо доверие сред частните телевизии в България. Това показва традиционният годишен анализ Digital News Report на Института за изследване на журналистиката “Ройтерс” към Оксфордския университет.
 
Проучването е проведено в края на януари - началото на февруари 2019 г. посредством онлайн анкета сред държави от всички континенти. В анкетата са участвали 2018 българи.
 
Новините на NOVA са най-използваният източник за информация и водят класацията на Института. На второ и трето място сред телевизии, радио и вестници са bTV и БНТ. Сайтовете nova.bg и abv.bg са най-силният онлайн канал за достоверна информация според проучването. Двата информационни портала делят първото място с по 47%. На трето и четвърто място са bTV Новините онлайн и novini.bg, следвани от “24 часа” онлайн.
 
Новините на NOVA  са в топ три на електронните медии по критерия за достоверност на информацията с оценка 7.49 (по скалата от 0 до 10).
 
Телевизията
е важен източник на информация за 83% от включените в анкетата, 88 % от тях се информират за новините от онлайн издания, включително социалните медии, а 23% - от вестниците.
 
Анализът показва, че 40% от българите вярват на новините като цяло, а 34% имат доверие на новините, които сами намират онлайн. Едва 7% от потребителите плащат за новини, предоставяни от интернет платформи.