/ Thinkstock/Getty Images
Учени откриха доказателства за повърхностни депозити от замръзнала вода в кратери на южния и северния полюс на Луната, където никога не пада пряка слънчева светлина, съобщи в. "Индипендънт".

Кога ще заживеем на Луната?

Повечето лед е на места, където температурата никога не надвишава минус 157 градуса Целзий.

Замръзналата вода един ден може да се използва за пиене в лунна база, или от нея да бъде извличан кислород, както и водород за ракетно гориво.
Откритието е направено с данни от инструмента на НАСА за минераложко картографиране, който беше на индийския космически апарат "Чандраян-1" през 2008 г.

Китай показа роувъра за обратната страна на Луната (СНИМКИ)

Предишни изследвания показаха възможни признаци за повърхностен лед на южния полюс на Луната, но според специалисти тези измервания може да са в резултат от рефлективност на пръстта.
"Открихме преки и категорични доказателства за изложен на повърхността воден лед на лунните полярни региони", пишат изследователите в статия, публикувана от сп. "Протоколи на националната академия на науките".

Лунно селище може да е наследникът на МКС

Учените от Хавайския институт по геофизика и планетология са измерили светлината, разпръсната през материала, за да потвърдят наличието на лед по начин, невъзможен досега.
НАСА определи като ключова стъпка в дългосрочния план за завръщане на Луната изучаването на разпределението на леда на лунната повърхност и как е попаднал там.

Китайската и европейската космическа агенция също предвиждат бъдещи мисии до Луната с възможно създаване на лунна база.

За още любопитни новини и снимки харесайте страницата на Dariknews.bg във Facebook тук